Húszéves trendekkel szakított, a hagyományos irodai világításnak pedig éppen az ellenkezőjét valósította meg a The Alchemists stúdió a Grund! kommunikációs cég új központjával.
Adott egy 230 négyzetméteres paneltömb a II. kerületben, egy kommunikációs ügynökség, és egy ambiciózus építészcsapat a Buenos Airesből hazaköltözött Buday Zsolt vezetésével. Az ügynökség a brandinggel, kampánytervezéssel, social mediával, és egyéb kommunikációs feladatokkal foglalkozó Grund!, amely szabad kezdet ad Budayéknak, hogy egy barátságos, transzparens, könnyed iroda jöjjön létre, ami
Két reklámügynökségi klisétől is megszabadult a dizájn-csapat a munkálatok során. „Megpróbáltuk megkerülni a húsz éve indult divatot, hogy játszóteret rendezzünk be, illetve nem tettünk ki a falra mindenféle idézeteket. – mesélte a Roadsternek Buday Zsolt, a The Alchemists vezető tervezője. – Inkább egy hangulatot akartam tervezni, magamat is inkább mondanám hangulattervezőnek, mint belső építésznek.”kerül minden modorosságot, sokkal inkább egy otthonos lakás, és egy modern iroda elegye. Bódy Szilvia belsőépítész és a csapat New York-i, berlini startup-hangulatot igyekezett megvalósítani Budán.
Ugyanakkor ez csak két apróság, a sikerhez drasztikus átalakítás kellett, mert bár adott volt a Tárogató úti patinás helyszín – Buda egyik új kreatív központja utómunka stúdiókkal és produkciós irodákkal –, az egykori Pannónia Stúdió épületét szerkezetig vissza kell bontani.
„Már használhatatlan volt az épület, tehát teljesen felújítottuk, újra hőszigeteltük. A panel a Pannónia Filmstúdió mögött állt elhagyatottan, a Grund! viszont ragaszkodott ahhoz, hogy teljes mértékig megfeleljen az igényeknek. Abban már az elején egyetértettünk, hogy loftos hangulatú irodát szeretnénk, és olyan környezetet, ami jobban felidézi otthoni, mint irodai munkavégzést. Ebben partner volt az ingatlankezelő, és aránylag szabad kezet kaptunk.”
Kisebb kompromisszumokat azért kellett kötni, méghozzá az eredetileg adott tér miatt, ugyanis
„nagyjából egy L-formájú alaprajza van a háznak, ami korlátot jelentett. Illetve adott volt egy költségkeret, amibe bele kellett férni.”
A 230 négyzetméteres irodát tavaly ősszel adták át, azóta döntős lett az Év irodája verseny dizájn kategóriájában. Többek között éppen az otthonos munkakörnyezet sikeres megvalósításáért tartották díjra érdemesnek, ahogy a honlapon áll: „A meglévő panelház raszteréhez igazodva hoztuk létre az irodát, közösségi terekkel, elvonulásra lehetőséget biztosító irodákkal, a tárgyalót magába foglaló irodával, illetve étkező-konyhával.”
Bár a konyhán kívül van egy nagy nappali, és egyéb közösségi terek is, az „otthonos lakás, modern iroda” kettősségét elsősorban fényekkel érték el.
„Egy hagyományos iroda, ahol bokszokban ülnek az emberek engem nem érdekel” – jelenti ki Buday.
A funkciókat elválasztó üvegfalak lehetővé teszik a terek lehatárolását, miközben megtartják a teljes irodatér transzparenciáját, könnyedségét. A térszervezéskor, és a megvilágítás tervezésekor nem csak az otthonosságot tartották szem előtt, de egy együtt gondolkodásra motiváló közösségi tér létrehozását is. Buday elárulta, mit jelent ez a gyakorlatban: „Egy hagyományos irodában általános szórt fényt alakítanak ki, én pedig éppen ellenkezőleg, egy drámai, szpotos megvilágítást alkalmaztam. Szeretem ezt a fény-árnyék, fény-árnyék viszonyt, mint volt díszlettervező.
Nekem kiszárad a szemem, ha bemegyek egy nagy áruházba, sokkal melegebb és otthonosabb, ha egy-egy asztali lámpával, állólámpával világítunk meg részeket, körülöttük pedig sötétebb van.”
A világító testek – ahogy a bútorok is – az Alchemists tervei alapján hazai mesterek munkái, a vásárolt székek nagy része klasszikus design irodabútorok újrahasznosítása. Buday kiemeli a székeket, amit „a debreceni Artibus Design cég hozott Londonból. Csak a lakatos és az asztalos volt külsős kivitelező, minden mást a saját embereivel végzett el az ingatkanfejlesztő”.
A végeredmény pedig egy erős atmoszférát teremető, fiatalos, nyitott tér, ahol a minden adott a kreatív munkavégzéshez.
A felújítás utáni fotókat Jaksa Bálint, a felújítás előttieket Buday Zsolt osztotta meg velünk.
Ez is érdekelhet:
jaksa bálint | iroda | the alchemists | grund! | dizájn | építészet
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!