Öt kihagyhatatlan hajós expedíció Grönlandtól az Északi-sarkig

Észak felé hajózni a világ legbékésebb, legtávolabbi pontjaira, egyedülállóan megnyugtató érzés. Összegyűjtöttünk öt olyan utazást, amely a Föld legfelső részét célozza meg.

Nansen Explorer – Grönland

Grönland fenséges jéghegyeire, gleccserekkel borított fennsíkjaira visz el a Nansen Explorer, amelynek segítségével érintetlen, vadvirágokkal tarkított területeket is felfedezhetünk. Emellett eljuthatunk Ilulissatba is, ahol a jégsapkák mentén kajakozhatunk, míg az

Eternity Fjordnál evezve parányinak érezhetjük magunkat a magasba tornyosuló hegyek és függő gleccserek vonzásában.

A Nansen Explorer tizenkét vendég befogadására alkalmas, a felújított kabinokat egyszerű, skandináv stílusban rendezték be, a finom ételekről pedig privát szakácsok gondoskodnak.

Pacific Yellowfin – Brit Columbia

Brit Columbia érintetlen területeire hajózhatunk a 113 méteres Pacific Yellowfin fedélzetén, hogy drámai hegyek fogadhassanak bennünket. Kanada nyugati partjainál csendes öblökkel, apró szigetekkel, csodálatos vadonnal találkozhatunk, de

kajakozhatunk lagúnákban, evezhetünk az orkák között, plusz szedhetünk a parton kagylót és osztrigát is.

A jacht fedélzetén trambulin és csúszda, a nagyobbakat pedig pezsgőfürdő várja.

Slipstream – Skócia és Skandinávia

A 197 méteres Slipstream jacht a norvégiai Stavanger és Bergen között utazik, hogy a legcsodálatosabb fjordokhoz vigye az utasait, akik semmire sem vágynak, minthogy megcsodálhassák az éjféli napot. Mindeközben nem maradhatnak el a whiskykóstolók sem, ami után a vendégek a saját lakosztályukban vagy egy mozivá alakítható sky lounge-ban pihenhetnek meg.

Halo – Norvégia

A Halo szintén a norvég fjordokat célozza meg. Andenesbe, Andøya szigetének legészakibb településére hajózhatunk a fedélzetén. A jacht napozóteraszos medencéje mellől tökéletes kilátás nyílik a fókákra és a bálnákra, ha pedig aktív kikapcsolódásra vágytunk, személyi edzőtől, jógaoktatótól és masszázsterapeutától is kérhetünk segítséget. A hajóban hat kabint alakítottak ki, a fedélzeten pedig egy nagyméretű VIP-lakosztály várja a vendégeket.

Le Commandant Charcot – Északi-sark

A leghíresebb sarkkutatók nyomában járhatunk akkor, ha a Le Commandant Charcot-ra szállunk, mely júliusban kínál egészen különleges expedíciót az Északi-sarkra.

Az utat gleccserek, hegyek, folyamatosan változó jégtömbök, jegesmedvék és rénszarvasok színesítik,

de lehetőség nyílik tengeri kajakozásra, hótalpas túrára és kirándulásra is. A 123 lakosztállyal rendelkező hajó fedélzetén két éttermet, és egy wellness-részleg mellett labort is kialakítottak, ahol bepillanthatunk a tudományos élet kulisszái mögé is.

(Forrás: RobbReport, fotók: Getty, Burgess Yachts, Christopher Scholey, Pelorus, Edmiston)