Három új Ferrari, amit csak egyetlen példányban gyártanak

A karosszériaépítő műhelyek nemes hagyományait eleveníti fel a Ferrari, amikor teljesen egyedi modelleket fejleszt a legtehetősebb ügyfelei számára. A Special Projects széria három legújabb tagját mutatjuk be.

A huszadik század derekáig a legtöbb fényűző autó egyedinek számított, ugyanis a motorral szerelt alvázra nem a gyárban, hanem a számtalan karosszériaépítő műhely egyikében terveztek a vevő igényeinek megfelelő felépítményt. A legtehetősebb vásárlók pedig azért törték magukat, hogy a legdivatosabb olasz stúdiókban szabjanak stílusos ruhát a legújabb autójukra. A sorozatgyártású önhordó karosszériákkal együtt ez a hagyomány szinte feledésbe merült, de napjaink egyre zavarba ejtőbb luxusautó-kínálata ismét felkeltette az egyedi igények szerint épített modellek iránti érdeklődést.

Eric Claptonnak tervezte és gyártotta le az egyedi SP12 EC-t a Ferrari

A különleges kívánságokat immár nemcsak a karosszériatervező stúdiók, hanem az autógyártók is teljesítik,

a Ferrarinál ezt a célt szolgálja a Special Projects széria, amelynél több év munkájával teljesen egyedi sportautókat fejlesztenek és gyártanak csupán egyetlen példányban a legtehetősebb vásárlók számára. A Special Projects egyik első ügyfele Eric Clapton volt, aki a nyolcvanas évekbeli 512 BB stílusában áttervezve rendelte meg 458 Italiáját, ennek eredménye lett a gitárosról elnevezett SP12 EC, ami a hírek szerint 4,75 millió dollárba került neki. A megrendelők kiléte nem minden esetben derül ki, de szerencsénkre a Ferrari a legtöbb munkáját nyilvánosságra hozza, mutatjuk a három legújabbat közülük.

Ferrari Omologata

Az ötvenes-hatvanas évek versenyautóit eleveníti fel az Omologata, már a nevével is, hiszen a legendás 250 GTO utolsó betűjéről nevezték el.

Az alapokat a 812 Superfast adta, a technikája szinte változatlanul került át az orrában dolgozó 6,5 literes, 800 lóerős V12-es szívómotorral, amivel 2,9 másodperc alatt éri el a százas tempót. A karosszéria teljesen egyedi tervezésű, csak a fényszórók és a szélvédő származik a sorozatgyártású modellről. Az utastérben négypontos versenyöveket találunk, az üléseket bőrrel és farmerszerű anyaggal vonták be, a karosszéria háromrétegű Magma Rosso fényezését pedig direkt ehhez az autóhoz találták ki,

a különlegességéről sokat mond, hogy csak a festés tervezése két évet vett igénybe.

Ferrari BR20

Szintén az ötvenes-hatvanas éveknek állít emléket a BR20, egy stílusos túrakocsi, ami olyan felmenőket idéz, mint a 410 Superamerica és az 500 Superfast.

Az egyedi sportautót a GTC4Lusso alapjára építették, de sokat dolgoztak rajta, hogy teljesen egyedi karosszériát kapjon, amely 7,5 centiméterrel hosszabb is lett az eredetinél.

Az utastérben a patinás bőrkárpit teremti meg a retró hangulatot,

a csomagtérben szénszálas anyagból és tölgyfából készültek a burkolatok. A BR20 az alapokat adó shooting brake korábbi motorjával, a 6,3 literes V12-essel készült, ami 610 lóerőre képes, és mind a négy kereket hajtja, ezzel 3,4 másodperc alatt éri el a százas tempót. A fejlesztésének idejéről és költségéről ezúttal sem nyilatkozott a Ferrari.

Ferrari SP48 Unica

Idén ismét valóra vált a maranellói márka egyik tehetős rajongójának álma, akinek a Ferrari szakemberei saját autót terveztek.

A Special Project legújabb tagja is egy sorozatgyártású modell alapjára épül, ezúttal az F8 Tributo szolgáltatja a műszaki tartalmat, ezért a 3,9 literes biturbó V9-as motorra és 720 lóerős teljesítményre számíthatunk. Az SP48 Unica alakja még emlékeztethet az F8-éra, de Flavio Manzoni vezető dizájner irányításával a Ferrari Centro Stile stúdiójában teljesen egyedi fényszórókat és hátsó lámpákat terveztek hozzá, az áttört légbeömlője a Ferrari Roma hűtőmaszkjára emlékeztet. Az eredeti modellel szemben a motorját nem teszi közszemlére,

a hátsó szélvédő helyére különleges mintájú áramvonalas burkolat került.

Limitált szériák sora

A Ferrari történelme az egyedi alkotásokat leszámítva is tele van ritkaságokkal, és az egyik ilyen az F60 America, amely a nevével ellentétben nem az F40 és F50 utódjának készült, hanem a maranellói márka amerikai jelenlétének állít emléket.

ferrari br20 | Ferrari | egyedi autó | ferrari sp48 unica | nagy sztori

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom