Sok cégtulajdonos teszi fel magának a kérdést: hogyan lehetne a hirdetési kiadásokat ténylegesen csökkenteni?
A 7Blog egyik marketing esettanulmánya egy amerikai startup példáján keresztül mutatja be, hogyan érhetjük el ezt a célt. Az olvasó betekintést nyerhet abba, hogyan alkalmaztak játékmegváltó stratégiákat a golfoktatás piacán, megcélozva a specialistákat és ezzel optimalizálva a költségeket.
Precízió a célzásban
A kampány sikere nagyrészt attól függött, hogy képesek voltak-e pontosan azonosítani a célcsoportot. Egyáltalán nem könnyű feladat egy olyan niche területen, mint a golfoktatás.
A siker titka abban rejlett, hogy az eredeti, általános kulcsszavak helyett egy szűkített, mégis hatékony kifejezéskészletre fókuszáltak. Így sikerült egyértelműen elérniük az oktatói közönséget, akiket valóban érdekelt a technológiai fejlesztés és az analízis.
A történetben kulcsszerepet játszott a „golf analízis” eszközkészlet, amiben mindent felkutattak, de idővel világossá vált számukra, hogy más megközelítésre van szükség. Ez a változtatás nyitotta meg az utat az eredményes célzás felé.
Kreativitás a reklámokban
Érdekes, hogy az interneten használt szövegek és a vizuális elemek hogyan tudják befolyásolni a kampány sikerét. Az elején általánosabb megfogalmazásokat használtak, ám hamar kiderült, hogy jobb eredményeket érhettek el, ha az oktatók belső motivációira és szükségleteire építettek.
Olyan hirdetési üzenetekkel dolgoztak, mint például: „A legjobb eszköz, amit az oktatók használnak”, vagy „Fedezd fel, hogyan javíthatod az oktatás minőségét”. Ezek az új elemek növelték az átkattintási arányokat és csökkentették az egy kattintásra jutó költségeket.
Stratégiai forgalomirányítás
Az amerikai piac különlegessége, hogy a demográfiai célzás során be tudjuk határolni a jövedelmi szinteket is. Az esettanulmány során kiderült, hogy a legtöbb értékes keresés a felső 10 százalékú jövedelmi kategóriából érkezett, a legtöbb konverzió pedig a 45 év feletti férfiak köréből származott.
Ezek a felismerések lehetővé tették, hogy a célzott hirdetések még jobb eredményeket érjenek el. Talán nem is gondoltad volna, milyen precízen lehet célozni, ha a megfelelő eszközök állnak rendelkezésre.
A folyamatos nyomon követés jelentősége
A kampány során kiderült, hogy folyamatos figyelemmel kísérték a hirdetések teljesítményét, szükség esetén pedig korrekciókat hajtottak végre. Az említett visszajelző rendszer segített abban, hogy mindig hatékonyak maradjanak.
Ebben az esetben a konverziós költségek 45 százalékkal csökkentek, ami óriási eredmény bármely cégnél. Az ilyen típusú rugalmasság és proaktivitás valóban hatásos lehet, ráadásul nem csak a marketing szférában.
Ez a történet talán megmutatja, hogy az alapos tervezés és piaci érzék miként eredményezheti kézzelfogható üzleti hasznot.
(Szponzorált tartalom)
Ezekkel az elektromos bringákkal stílusosan tekerhetsz hegyen-völgyön-városon át
Így készülnek a prémium bútorok Magyarország legnagyobb gyártójánál

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!