Magyarország legnagyobb bevásárlóközpontja tavaly megújult arculattal ünnepelte fennállásának huszadik évfordulóját. Ennek örömére egy izgalmas pályázaton most bárki bekerülhet a Westend históriáskönyvébe, ha kellően leleményes.
"Húsz év egy bevásárlóközpont esetében talán soknak hangzik, mi azonban épp azt szerettük volna megmutatni, hogy a kor esetünkben nem az elöregedést jelenti, hanem épp ellenkezőleg: rendelkezésünkre áll mindaz a szaktudás, tapasztalat és erőforrás, ami lehetővé teszi, hogy folyamatosan megújuljunk. A változás és az innováció pedig nemcsak a szolgáltatásainkban, üzletkínálatunkban, de a megjelenésünkben és a kommunikációnkban is tükröződik – indít Kovács Orsolya, a Westend marketingvezetője, aki mindjárt el is árulja, mit szeretnének kifejezni a pályázattal. – A változatosságot, a dinamizmust, a sokszínűséget, amilyen maga a bevásárlóközpont. Biztosan mindenkinek más és más élményt ad, mindenkinek megvan a maga saját Westend-képe, -élménye, -kötődése."
Ehhez pedig nem is kell annyira mélyre ásni, hiszen az üzletközponthoz sokunknak kapcsolódik valamilyen emléke. Ott van például az aluljárószint már-már legendás helyszíne, a bizonyos vízesés, amely a főváros kedvelt találkozóhelyeinek top tizes listáján tanyázik, ráadásul alighanem annak élmezőnyében. Aztán a tetőkert, ahol nyaranta nagy számban lehetett város fölött lépkedő szerelmespárokat látni, akik mozizás előtt vagy után a növényekkel átölelt sétányon romantikáztak.
Ki ne hagyjuk a páros esztendőket, amikor valamilyen labdarúgó-világeseményt rendeztek – a Westend tetején olyankor több százan verődtek össze az óriáskivetítő előtt, hogy meccshangulatban szurkoljanak egy foci vb-n, vagy Eb-n.
Tartalomhoz adott a forma
A kiírás szerint az új Westend-logó afféle konténerként értelmezhető, azaz a benne található W betűnek kizárólag a formája kötött. Tartalma szabadon változtatható, melynek megtöltését a nagyközönségre bízza a bevásárlóközpont, vagyis minden alkotói kedvvel megáldott pályázó kiélheti kreativitását.
A lényeg, hogy az új logó reprezentálja a Westend hangulatát, értékeit, illetve az ötletelő saját, hozzá fűződő viszonyát.
Profik is jöhetnek
"Kommunikációnkban, marketingtevékenységünkben alapvető fontosságúvá vált az értékteremtés és az edukáció, így többek között a művészeti ágak népszerűsítése, támogatása. Az új arculati koncepció – különösen a konténerlogó – megálmodásával egy olyan eszközt kaptunk a kezünkbe, ami gyakorlatilag korlátlan játszóteret biztosít számunkra a vizuális elemek megjelenítéséhez. Szeretnénk, ha szakmabeliek – grafikusok, fotósok, festőművészek – és laikusok is velünk játszanának, hagynák elszabadulni a képzelőerejüket, és megmutatnák, ők mihez tudnak kezdeni a W formával, hogyan tudják életre kelteni azt" – mondja Kovács Orsolya, aki egyébként a beérkező műveket elbíráló zsűriben is helyet kapott.
Ez tehát egy igen kreatív és egyedi pályázat, amely ritkaságnak számít idehaza, hiszen a bizonyos W betűben nemcsak a szín szerepelhet, hanem fotó és egyedi grafika is tölthető bele, illetve plasztikus megjelenéssel is lehet pályázni.
Éppen ezért, talán nem meglepő, hogy a zsűritagok izgatottan várják már, hogy dolgozhassanak végre.
Köztük van Baranyai Júlia, a Westend új arculatát megalkotó ügynökség művészeti vezetője, aki elsősorban a kreativitást keresi a beérkező pályaművek mustrálásakor. "Nekem nagyon fontos, hogy valami újszerűt találjak. Szeretem az out of the box dolgokat, ami a kreativitás egyik meghatározása; újszerű, meglepő, különleges. Rendkívül kíváncsi vagyok, mire gondolnak majd a tervezők, mert részemről az a rendhagyó helyzet áll fenn, hogy annak idején én is részt vettem az arculat megalkotásában, ezért érdekes lesz, mások mit gondolnak, nekik mit jelent a bevásárlóközpont. Én a Westend értékeit próbáltam megjeleníteni, és bár a feladat most is hasonló, a pályázók azért jóval szabadabban gondolkodhatnak. És ezúttal nem Westend beszél magáról, hanem a közönség a Westendről."
Hasonló gondolatokat fogalmazott meg Kovács Orsolya is, aki egyediségre, érzelmekre vadászik. Számára nagyon fontos, hogy minden kampányukban legyen valami – akár csak egy kis apróság –, amiben mindenki magára ismer, ami picit megsimogatja a lelkét.
November közepéig lehet tervezni
A pályázatra életkori meghatározás nélkül bárki jelentkezhet, a pályaművek a manuális alkotóeljárásoktól kezdve a digitális grafikustechnikáig bármilyen egyedi megvalósításban készülhetnek. Egy dolog adott, a W forma! A hozzá tartozó sablon, a részletes pályázati feltételek, az adatkezelési tájékoztató és a pályázati adatlap ide kattintva érhető el.
A beérkező pályaműveket háromtagú bizottság, Bérczi Linda, a Budapest Art Week igazgatója, Baranyai Júlia, az Avalanche Kreatív Ügynökség művészeti vezetője, Kovács Orsolya, a Westend marketingigazgatója, valamint a szponzori zsűri, az Yves Rocher, valamint a Miniso bírálja el. Ezenfelül a legjobbnak ítélt alkotásokat a Westend a saját Facebook-oldalán közzéteszi és közönségszavazásra bocsátja. A legtöbb szavazatot kapott tíz alkotást a Westend egy-egy saját ajándékcsomagjával jutalmazza.
A díjnyertes alkotások, és a zsűri által legjobbnak ítélt pályaművek többek között a bevásárlóközpont közösségi felületein, szakmai médiumokban és a pályázatot bemutató kiállításon jelennek meg az eredményhirdetés után.
November 15-ig várják a munkákat.
Ez is érdekelhet:
kreatív | pályázat | új | bevásárlóközpont | dinamikus
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!