Egy hazai egészségügyi startup ezért saját fejlesztésű rendszerén keresztül teszi elérhetővé a telefonos és videókonzultációt, ráadásul a járványra tekintettel a hazai háziorvosok és pácienseik számára most ingyenesen biztosítja a szolgáltatást.
Sokakat megrémíthet a lehetősége annak, hogy a korábban természetes háziorvosi és szakorvosi ellátás nem tud zavartalanul működni a járvány időszakában, és olyan problémákkal, amelyek bár a mi mindennapjainkat megkeseríthetik, mégsem életbevágók, talán nem is tudunk – vagy nem merünk – az orvosainkhoz fordulni. A konzultáció legbiztonságosabb módja ebben az időszakban a telefonos vagy videókonzultáció lehet, amelyet most a Háziorvosok Online Szervezetével közösen szervez online platformra a MediCall nevű magyar startup.
Ingyenes konzultáció a háziorvosok ellátásához
A MediCall rendszere évek óta biztosít stabil és megbízható felületet az online és telefonos szakorvosi ellátásban. A járvány időszakában azonban minden háziorvos számára ingyenessé teszik a rendszert, melyen keresztül ellenőrzött körülmények között, de könnyedén tudják magukat regisztrálni a szakemberek. Ezt követően a cég elkészíti számukra profiljukat, ezután már könnyedén beállíthatják az orvosok szabad időpontjaikat, melyekre a páciensek foglalni tudnak.
A konzultáció során a betegnek lehetősége van dokumentumok, korábbi leletek megosztására, ezzel is segítve a hatékony egészségügyi tanácsadást. Ezáltal egy olyan rendszerhez jutnak az orvosok és pácienseik, melyen keresztül bárhonnan zavartalanul folytathatják az ellátást laptopon vagy okostelefonon keresztül, a betegjogok érvényesülésének biztosítása mellett, ezzel is támogatva azt, hogy mindenki maradjon otthonában a következő időszakban.
A kezdeményezés múlt hét végi elindítása óta már harminc háziorvos profilja kikerült az oldalra, és még többen várnak arra, hogy befejeződjön folyamatban lévő regisztrációjuk. Az orvosok folyamatosan ismerkednek a rendszerrel, amit segít, hogy használatához nincs szükség különösebb technikai tudásra. Az új jelentkezőket a MediCall ideiglenes landing oldalán várják.
Videókonzultáció a magánegészségügy szolgálatában is
A koronavírus hatására jelentősen megnőtt azon magánszolgáltatók és orvosok száma, akik a MediCall videó- és telefonos konzultációs rendszerét kezdték használni, ezzel is enyhítve a magánegészségügyben tapasztalható járvány okozta veszteségeket. A magyar startup teljesen kulcsrakész, saját felületükre beágyazható megoldást ad minden szolgáltatónak, mellyel zavartalanul folytathatják orvosi konzultációikat, amennyiben szakterületük ezt megengedi. A csatlakozók száma pedig folyamatosan bővül, számos magánintézmény jelezte igényét a videókonzultációs lehetőség beépítésére.
Hogyan lehet igénybe venni a videókonzultációt?
A MediCall mobilalkalmazáson és weboldalon keresztül már évek óta célzottan kérhetünk azonnali online segítséget szakorvosoktól. A szolgáltatás úgy működik, mint egy vizit vagy konzultáció a magánegészségügyi rendszerben.
Videós konzultáció esetén a páciens a MediCall weboldalán keresztül éri el a szakorvost, akihez pár perc alatt foglalhat időpontot. A megadott időpontban pedig az orvos elindítja a konzultációt, melyhez a páciens egy kattintással csatlakozik.
A konzultáció minden eszközről működik, sem telepítést, sem különösebb technikai felkészültséget nem igényel az orvos vagy a páciens oldaláról.
Az, hogy a szolgáltatásnak a jelenlegi helyzetben még nagyobb a létjogosultsága, abból is látszik, hogy az elmúlt hetekben sokszorosára nőtt a regisztráló potenciális páciensek száma, illetve orvosok és intézmények is egyre többen jelentkeznek, hogy használni szeretnék a rendszert saját praxisukban. A nap huszonnégy órájában elérhető szolgáltatáson keresztül jelenleg hatvan szakterület négyszáz orvosa között válogathatunk, a regisztrált felhasználók száma pedig meghaladja az ötvenháromezret.
Ez is érdekelhet:
(Fotó: Unsplash)
segítség | fejlesztés | konzultáció | koronavírus | mobilalkalmazás
Jön az a különleges fesztivál, amelyen minden ízében megélheted a Márton-napi hagyományokat
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!