Ilyenek lesznek a repülőterek a járvány után

Kétségtelen és ezerszer ismertetett tény, hogy a koronavírus-járvány katasztrofális hatást gyakorolt ​​az idegenforgalomra. A szektor iszonyatos veszteséget produkált, emberek millióinak megélhetése került veszélybe. Bár a repülés iránti bizalom még mindig nem állt helyre, az utazás jelenlegi helyzetéről nem mindenki vélekedik negatívan.

"A repülésben mindig előfordulnak válságidőszakok" – mondja Dr. Karsten Benz, a Frankfurti Egyetem repülésirányítási professzora, az Austrian Airlines volt kereskedelmi vezérigazgatója. Ez úgymond normális. Gondoljunk csak az utóbbi évekre: ott volt például a 2001. szeptember 11-i terrortámadás, a SARS-vírus, a pénzügyi világválság vagy az izlandi Eyjafjallajökull vulkán kitörése. Két jó évet általában két rossz követ, tehát folyamatosan képezni kell az embereket. Minden válság után helyreállnak viszont a dolgok, tehát most arra kell felkészülnünk, mi lesz majd, ha ismét fellendül a repülés iránti kereslet.

No, de milyen lesz majd az élet a repülőtereken, ha a légi közlekedés nagyjából visszaáll a normálisra?

Ennek jártunk utána szakértők segítségével.

Jóléti központok

"A repülőterek manapság egy kisvárosnak felelnek meg – mondja Ty Osbaugh építész.

– A jövőben olyan funkciókat látnak majd el, amelyeket egy város tud; az orvosi létesítmények, a rehabilitációs és wellnessközpontok, és az edzőtermek az alapvető szolgáltatások közé fognak tartozni.

Okosabb, nem nagyobb

Pat Askew, a világ egyik vezető repülőtér-tervezője szerint a repülőterek olyan technológiákat használnak majd a tömeg menedzselésére, a levegő minőségének, illetve bizonyos részek (kapaszkodók, mosdók, ülőalkalmatosságok stb.) tisztaságának monitorozására, mint a mesterséges intelligencia (AI) és a biometrikus eszközök.

"Nagyobb terminálok tervezése gazdaságilag már kevésbé fenntartható. Kiemelten fontosak a tisztításhoz és a fertőtlenítéshez köthető rugalmas technológiai megoldások, illetve olyan opciók, amelyek segítik az utasok hatékonyabb mozgását. A kórházak például inspirációt jelenthetnek" – mondja Askew.

Bár a repülőterek tele vannak hatalmas épületekkel, biztonsági okokból nincsenek teljesen kihasználva. Éppen ezért a rendelkezésre álló helyek kihasználásának maximalizálásához nincs szükség komolyabb változtatásokra.

Friss(ebb) levegő

Ty Osbaugh szerint itt a remek alkalom arra, hogy átgondoljuk hosszú távú vágyainkat, hogy miként szeretnénk utazni a jövőben.

"Eddig a terminálokat az utasok igényei szerinti hatalmas zárt terek határozták meg" – mondja Osbaugh. Ez hamarosan változhat, és a kiegyensúlyozottságra törekvés részeként a kihasználatlan területekből szép, nyitott terű belső kerteket alakíthatnak ki, ahol némi nyugalomra lehet találni.

Érintésmentesség

Az applikációk bevezetése az egyik módja annak, hogy a repülőterek alkalmazkodjanak a Covid–19 utáni világhoz. Rengeteg helyen használnak már különféle appokat, legyen szó becsekkolásról, személyazonosításról, csomagellenőrzésről, vásárlásról, parkolásról, vagy testhőmérséklet-mérésről.

Az érintésmentes utazás elterjedésével pedig arra számítanak a szakértők, hogy nagyobb igény lesz majd a személyes concierge-szolgáltatásokra.

Egy hely a bolyongásra

"A világjárvány után az Egyesült Államok repülőterei már biztosan nem osztják fel a terminálokat biztonságos és nem biztonságos részekre - mondja Osbaugh. – Azáltal, hogy a technológiai megoldások lehetővé teszik a biometrikus adatok és egyéb fontos információk gyors csekkolását, a biztonsági ellenőrzést már nem a terminál közepén ejtik meg, hanem mindjárt a bejáratnál."

Az utasok még indulás előtt, otthon becsekkolnak a járatukra, majd miután kiértek a reptérre, rögtön átesnek a vizsgálatokon. Ez egy egybefüggő teret teremtene az emberek számára, akik saját belátásuk szerint várakozhatnának vagy sétálhatnának. Ugyanakkora méretű repülőtéren ugyanolyan mennyiségű utassal pedig jelentősen több hely lenne a mozgásra.

Eközben Sanghajban bezárt repülőtérből lett a város egyik legizgalmasabb helye, Szingapúrban a Jewel Changi Airport pedig egy egészen elképesztő látnivalóval, a világ legnagyobb beltéri vízesésével tágítja ki a pupillákat.

(Forrás: Independent, fotók: Highsnobiety, Unsplash)

 

csekkolás | új | jövő | repülőtér | ilyen lesz

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom