A Magyar Divat & Design Ügynökség azzal a céllal hozta létre a Design Start mentorprogramot, hogy átadja a magyar dizájnvállalkozások stabilizálásához szükséges üzleti tudást.
A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) által elindított második Design Start mentorprogram üzleti újratervezésben nyújtott szakmai támogatást, az olyan feltörekvő dizájnmárkák számára, amelyek egyelőre még itthon szeretnének sikereket elérni, és a hazai stabilitásuk megteremtéséhez igényelnek segítséget. A mentorprogramban részt vevő formatervezők nívós díjakról, külföldi magazinmegjelenésekről és kiemelkedő elismerésekről számoltak be, emellett pedig több gyártó-tervező páros esetében folytatódott a közös munka a kéthetes szakmai gyakorlatot követően is. A második Design Start végéhez érve elindult a következő mentorprogramra való jelentkezés.
A pályázat útján jelentkező formatervezők közül öt ígéretes, egyedi koncepciót felvonultató tervezőt választott ki a szakmai zsűri: a porcelántermékeket és lámpatesteket alkotó Andrási Edina, a fenntartható bútorairól ismert Kele Sára, az asztalosipari termékeket gyártó Kerekes Furniture, a moduláris akusztikai csempékkel dolgozó Temesi Apol és az esztergált fatermékekről híres Tompa László. A kiválasztott öt dizájner a szakmai mentoraikkal közösen építette ki márkája jövőképét.
A képzés első lépcsőfokát jelentő workshopsorozat a vírushelyzetre való tekintettel online formában valósult meg, emellett témaköreivel is reflektált a megváltozott gazdasági helyzet miatti új kihívásokra. A hat etapból álló képzés fókuszában a vállalkozói szemlélet megerősítése, valamint a dizájnmárkák hazai stabilizálásához szükséges üzleti ismeretek álltak. Az előadások és one-to-one meetingek során a résztvevők olyan dizájnelméleti szakértők, illetve vállalkozásépítésben sikeres, elismert szakemberek segítségével gondolhatták újra vállalkozásuk működését, akik meghatározó alakjai a dizájnszektornak. Az MDDÜ fontosnak tartja szakmai partnerségeinek folyamatos bővítését, melynek köszönhetően a tervezők számára olyan széleskörű tudásbázis és szakmai kapcsolati háló válik elérhetővé, amely előmozdíthatja a nemzetközi piacra lépésüket.
A Design Start teljesítésének második lépcsője a szakmai gyakorlat volt, amely során a formatervezők a NezozeN, a Balaton Bútor, a FabLab Budapest, az Iamart, illetve a LumoConcept műhelyében kaptak átfogó képet a gyártási folyamatok és az értékesítés teljes egészéről. A mentoráltak az általuk választott hazai gyárban, többek között megismerhették a digitális tervezési és gyártási, illetve a manufaktúrán belüli logisztikai folyamatokat. Több szakmai gyakorlat esetében folytatódott a jövőbeli együttműködés a gyártó-tervező párosok saját döntése alapján. A vírushelyzet miatt meghiúsult tanulmányút helyett, a mentorprogram extra elemeként Tóth Marcell online marketingszakértővel konzultálhattak a tervezők a megváltozott gazdasági helyzetben felmerülő online és digitális értékesítési és marketingmegoldásokról. Ezenfelül több mentoráltnak is lehetősége nyílt kiállítani a Budapest Design Week keretében megrendezett 360 Design Budapesten.
Megnyílt a legújabb Design Start mentorprogramra való jelentkezés
A Magyar Divat & Design Ügynökség azzal a céllal hozta létre a Design Start mentorprogramot, hogy átadja a magyar dizájnvállalkozások stabilizálásához szükséges üzleti tudást. A szakmai zsűri által kiválasztott dizájnerek olyan tehetséges alkotók, akik a mentorprogram elvégzése után képesek lesznek hazai és nemzetközi szinten is elismert márkákká válni. A mentorprogramba való bekerülés feltétele a nyílt szakmai pályázaton való részvétel, illetve legalább két termékcsalád megléte. A programra jogi és természetes személyek is jelentkezhetnek, további információ az alábbi linken érhető el.
MDDÜ | dizájner | dizájn | hfda | start design
Csak ekkor lehet kipróbálni a Bang & Olufsen csúcsmodelljeit Magyarországon
Európa egyik legjobb és legújabb Kia-kereskedése is Budapesten van
Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!