Ez most a legjobb terepbringa, amivel életreszóló kalandokat élhetsz át

A terepbiciklizés legösszetettebb szakága az enduro, aminek az igazi élvezetéhez már komolyabb tudás szükséges – és persze egy kiváló bringa, ami alkalmas a kompromisszumoktól mentes használatra. Remek választás lehet például a GasGas endurója, amivel egész őszre meglehet a programod.

A nyár elkötelezett rajongójaként is örülünk az ősznek, részben azért, mert elviselhetőbb lett az időjárás, nagyobb részben viszont azért, mert újra lehet sportolni, méghozzá a szabad ég alatt. Sokan a kirándulást és a mindfulness sétákat említik első körben, pedig az egyik legintenzívebb természetélmény, ha sportolni megyünk ki a városból. Terepfutás, hegymászás, síelés, hosszútávú túra – számtalan lehetőségünk van, de az egyik legjobb a bringázás, azon belül is a hegyikerékpározás.

A terepbiciklizés esszenciája

Persze a mountain bike egy gyűjtőfogalom, aminek rengeteg szakága van. Az azonban közös bennük, hogy a hegyikerékpározáshoz komolyabb tudás szükséges a nehezebb terep miatt, és persze nagyobb tudású bringa is, mert jóval nagyobb terhelést kell kibírnia. Az enduro egy fiatal, gyorsan fejlődő szakág, méghozzá a legösszetettebb, mert itt az izgalmas lejtmeneteket önerőből megoldott feljutás előzi meg.

Mivel az endurósok nem használnak felvonót, ezért szabadon mehetnek bárhol, megtehetnek hosszú túrákat, és a terep mellett az épített bringapályák is élményt jelentenek. Szükség lesz hozzá egy erős, hosszú rugóutas, összteleszkópos kerékpárra, ami nem nehezebb a többi szakág gépénél, hogy emelkedőn is tudj vele tempót menni. Nem kell feltétlenül versenyezned vele, az enduróval időben is nagy távlatok nyílnak előtted, míg eljutsz a profi szintre, ahol az új terepek felfedezése mellett a versenyek, edzések és mások tanítása is állandó inspirációt ad.

Erdőtől a bringaparkig

Nem is választhatnál jobb endurózásra szánt célszerszámot, mint a GasGas G Enduro 2.0 e-kerékpár. Az alapváltozata vagány piros, ami már a megjelenésével is megemeli az adrenalinszintedet, de ha ezt túlságosan feltűnőnek találod, kapható visszafogottabb fekete-fehér festéssel is. De a szín nem minden: a G Enduro 2.0 egy profi összteleszkópos elektromos kerékpár, olyan újításokkal a váz kialakításában, geometriájában és rugóútjában, amelyek az erdei ösvények szelésén kívül a bringaparkos akrobatikára is alkalmassá teszik.

A GasGas endurójának műszaki paraméterei kétség nélkül lenyűgözők.

RockShox felfüggesztése a nagyobb kihívást jelentő tereppel is megbirkózik, a négydugattyús fékek a 200 milliméteres tárcsákkal pedig az utolsó pillanatban történő fékezést is lehetővé teszik. Meredek emelkedőkön is számíthatsz a 200 wattos Yamaha motorra, aminek 85 Nm nyomatéka egy kisebb autót is elhajtana, mindezt pedig 720 wattórás akkumulátor táplálja. Magától értetődő az állítható ülésmagasság és a prémium kerékszett belső nélküli abroncsokkal, a masszív, tízfokozatú Shimano Deore váltómű pedig terepen sem jön zavarba.

A GasGas-sztori

A GasGas egy spanyol motorkerékpár-gyártó, amelyet 1985-ben alapítottak. A márka főleg terepmotorokra, különösen a triál és enduro kategóriákra specializálódott, kiváló teljesítményével és megbízhatóságával, valamint több bajnoki címével gyorsan hírnevet szerzett magának.

A kilencvenes években bővült a kínálatuk, bevezették az enduro és motokrossz modelleket, amivel a GasGas végképp fogalommá vált a terepmotorozás világában. A márka életében jelentős változás volt, amikor 2019-ben a KTM égisze alá került a GasGas, ezzel kihasználhatják a nagy motorkerékpár-gyártó erőforrásait és műszaki fejlesztéseit.

Motorkerékpárok terén szerzett több évtizedes tapasztalatát hasznosítja az elektromos hegyikerékpárok megalkotásánál is a GasGas, hiszen a két terület között több a hasonlóság, mint gondolnánk.

Irány a természet!

Ha tehát könnyű, erős, csúcskategóriás bringát keresel, és hozzá egy olyan hobbit, amivel kiteljesedhetsz, akkor itt fejezd be a keresést. A GasGas endurójával versenyezhetsz is, vagy csak simán szervezhetsz hosszú túrákat, eljuthatsz önerőből a legjobb pályákra, és időről időre újabb célokat tűzhetsz ki magad elé.

Nem olcsó egy ilyen bringa, cserébe viszont nemcsak sokat tud, de tartós is, és szinte úgy használhatod, akár egy motorkerékpárt.

Érdemes számításba venni a saját tudásod is, és nem baj, ha nem egyből a legnehezebb terepre mész, vagy nem vállalsz be többnapos túrákat. Jobb a fokozatosság, elvégre egy enduróval időt is nyersz, és ezt most nem úgy értjük, hogy gyorsabb leszel, hanem bőven jut elég időd fejlődni, tapasztalatokat szerezni.

Ha pedig megvan az új bringa, akár ki is próbálhatod valamelyik hazai terepen vagy pályán, esetleg a közelben egy komolyabb hosszú túrán, mondjuk a nemrég átadott Trans Dinarica bicikliúton, ami nyolc országon és ötezer kilométeren át vezet, tengerpartokon, hegyeken, csendesebb ösvényeken keresztül.

Az Intersport kínálatában a G Enduro 2.0 mellett a GasGas két másik elektromos terepbiciklijét is megtalálod: az MXA3-ast, és a gyerekeknek szánt Moto1-et. Nézd csak: 

A cikk elkészítésében együttműködő partnerünk volt az Intersport.

gasgas | elektromos kerékpár | kerékpár | intersport | tamogatott tartalom

FOLYTASD EZZEL

Dubaj a multikulturális gasztronómia egyik fellegvára is

Van egy vonat, ami folyamatosan közlekedik, de soha nem szállít utasokat

Rendeld meg a Roadster magazin 16. számát!

Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom