Miért felejtjük el a felét annak, amit megtanultunk? Eláruljuk.
Az elmúlt egy évben a digitális tanulás szerepe felértékelődött, ennek eredményessége pedig nemcsak a hagyományos iskolai oktatásban vált kritikus kérdéssé, hanem a felnőttképzésben is.
Egyértelmű előnye, hogy lehetőséget biztosít arra, hogy bárhonnan bekapcsolódhassunk a tanulási folyamatba,
hátrányára azonban több nemrégiben publikált tanulmány mutat rá.
A vizsgálatok szerint azon munkavállalók, akik munkaidejük mellett vesznek részt valamilyen digitális oktatáson, egy órán belül elfelejtik a tanultak akár ötven százalékát is, másnapra pedig a nem rögzült információk mennyisége hetven százalékra is nőhet.
Ennek magyarázata, hogy munkamemóriánk korlátozott kapacitású: becslések szerint az átlagos felnőtt egyszerre öt-kilenc új információt tud tárolni rövid távú memóriájában. Ez az oka annak, ha a munkavállaló vagy a tanuló az oktatási anyag nagy részét elfelejti, és másnap nem tudja olyan eredményesen hasznosítani a tudását, mint ahogyan azt szerette volna, vagy munkáltatója elvárná.
Mit lehet tenni?
Ahhoz, hogy a tudás megmaradjon, meg kell erősíteni azt, azaz be kell építeni a mindennapi munkafolyamatba, hogy készségszintűvé váljon. Ebben az esetben ugyanis az információ átkerül a hosszú távú munkamemóriába, felszabadítva a kapacitást a rövid távú memóriában az új koncepcióknak és ötleteknek. Ez ahhoz hasonlítható, mint a sportolás: ahhoz, hogy a mozgás az életünk részévé váljon, újra és újra edzenünk kell.
A munkavállalóknak vagy a tanulóknak is folyamatos ismétlésekre van szükségük a sikeres tanuláshoz.
Ehhez számos módszer áll rendelkezésekre, de elsősorban meg kell találni a helyes válaszokat arra, hogyan lehet megerősíteni a tanultakat akár a mindennapi életben, akár a munkafolyamatban. Emellett elengedhetetlen, hogy rájöjjünk, hogyan tudjuk hozzáférhetővé tenni a legfontosabb információkat akkor, amikor szükség van rá.
Ha ismerjünk képességeinket, kialakíthatjuk saját stratégiánkat is arra vonatkozóan, hogyan tudjuk a megszerzett információkat megemészteni, hogy aztán a lényegi információkat kiszűrve gyakorlati tudássá alakuljanak át.
Így lehetnek könnyebbek a nehéz napok
A kijárási korlátozások és a járványügyi intézkedések egy darabig még biztosan életben maradnak, az extrán introveltáltakat leszámítva pedig egyre többen érzik úgy, hogy megfulladnak otthonukban. A Covid-depresszió elűzésére már javasoltunk remek hobbikat, itt pedig azt néztük meg a The Travel segítségével, hogyan tudjuk megkönnyíteni és elviselhetőbbé tenni a mindennapokat.
(Fotók: Unsplash)
mentális | egészség | koncentráció | teljesítmény | tanulás
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!