Close
Ezek az ételek garantáltan felfrissítenek az extrém hőségben

Ezek az ételek garantáltan felfrissítenek az extrém hőségben

A kánikula ideje alatt sokszor érezzük magunkat étvágytalannak, és nem egyszer a meleg vacsora helyett csak valami hideget ennénk. A rekkenő hőségben azonban nagyon oda kell figyelnünk arra, hogy megkapja a szervezetünk mindazt, amire szüksége van.

Az egészséges és változatos táplálkozás időjárástól függetlenül fontos. Éppen ezért összegyűjtöttük azokat az ételeket, amelyek tökéletesek lehetnek akkor, ha igazán meleg van.

Mit együnk kánikula idején?

A hőségben szervezetünk hűtése és hidratálása a legfontosabb. Szakértők szerint folyadékbevitelünk körülbelül húsz-harminc százalékát az élelmiszerekből fedezzük, így érdemes magas víztartalmú ételeket fogyasztani. Jó választásnak tűnhetnek a sorbet-k és a fagylaltok, ám ezek valójában többet ártanak, mint használnak. Helyettük kerüljenek az asztalra zöldségek és gyümölcsök,

például eper, uborka, cukkini, paradicsom, zeller, saláta és dinnye.

Levesek, kásák

A levesek gyorsan elkészülnek, friss, szezonális zöldségeket is tartalmaznak, ha pedig könnyű húsokat főzünk bele, még tartalmasabbá is tehetjük ezeket. Használjunk zellert és olyan fűszernövényeket, mint a bazsalikom és a petrezselyem, amelyek szintén hűtenek.

Készíthetünk vacsorára minestrone levest, egyszerű zöldséglevest, hidegen fogyasztható krémleveseket, de a zabkásák és smoothie-tálak is tökéletesek lehetnek, ha friss gyümölcsökkel díszítjük.

Fűszeres ételek

A fűszeres ételek fogyasztása elsőre butaságnak tűnik, valójában azonban

beindítják az anyagcserét, elősegítik az izzadást, aminek hűsítő hatása van.

Vacsorára fogyaszthatunk például thai zöld curry-t, amit szezonális zöldségekkel és kókusztejjel tehetünk igazán frissé és ízletessé. Használhatunk hozzá hagymát, lencsét, borsót, paprikát, csilit, spenótot is.

Saláták

A friss saláták elfogyasztása az egyik legkézenfekvőbb ötlet kánikulában,

hiszen sokoldalúan elkészíthetők és egészségesek is, ráadásul, ha egy hatalmas adagot készítünk belőle, egész nap rájárhatunk. Mehet bele fejessaláta vagy jégsaláta, spenót, uborka, zeller, paradicsom, de akár gyümölcs, így görögdinnye vagy sárgadinnye és barack is.

Dúsíthatjuk magokkal, tojással, sovány húsokkal, alacsony zsírtartalmú sajttal és mikrozöldekkel is.

A saláták tele vannak tápanyagokkal, ráadásul remekül hűtik a szervezetünket és javítják az anyagcserét is.

Kókusztej

A kókusztej fontos ásványi anyagokat tartalmaz a szív egészségének megőrzéséhez és a kiszáradás megelőzéséhez. Ha önmagában nem szeretjük fogyasztani, használjuk fel friss és laktató turmixokhoz, kásákhoz, curry-hez és ázsiai stílusú levesekhez!

(Forrás: Express, fotók: Getty Images)

nagy sztori | hidratálás | kánikula | egészséges táplálkozás

FOLYTASD EZZEL

Világvégi éttermek, ahová egyszer be kell térni

Pizzaszakácsként bujkált tizenhat évig az olasz maffia leghírhedtebb tagja

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!

Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram