És a francia múzeumok látogatottsága úgy általában elég elszomorító volt 2021-ben.
A koronavírus-járvány miatti lezárások és a külföldi turisták elmaradása következtében tavaly is jóval alacsonyabb volt a legjelentősebb francia múzeumok látogatottsága, mint a járvány kezdetét megelőző évben, 2019-ben, de 2020-hoz képest valamelyest javult a helyzet.
A párizsi Louvre 2021. január 1. és május 19. között zárva volt, az év második felében 2,8 millió látogatót fogadott, ami százezerrel több, mint 2020-ban, de hetven százalékkal kevesebb, mint 2019-ben, amikor is 9,6 millióan keresték fel a világ legnagyobb múzeumát.
A visszaesés a bevételekben is érezteti hatását, a múzeumnak a jegyekből származó bevételkiesése nyolcvan millió euró volt tavaly 2019-hez képest. A francia állam azonban száztíz millió eurós támogatást nyújtott a Louvre-nak, hetven millió eurót a bevételkiesés kompenzálására, negyven millió eurót pedig a gazdasági helyreállítási program keretében. Ez utóbbit 2022-ben további hatmillió euróval egészíti ki - közölte a Louvre.
A múzeum közleményéből az is kiderül, hogy az év vége kifejezetten sikeres volt, miután októberben és novemberben többen keresték fel a kiállításokat, mint egész nyáron. Hasonlóan 2020-hoz, a látogatók többsége (61 százaléka) francia volt, csaknem kétharmaduk a fővárosi régióból érkezett.
Az elmúlt években a világ egyik legjelentősebb múzeumában a látogatók alig 20-25 százaléka volt francia, az amerikaiak és a kínaiak érkeztek a legnagyobb számban nyaranta a Louvre-ba, ez utóbbiak viszont a járvány miatt tavaly teljesen elmaradtak.
A külföldi érdeklődők hiányát a Versailles-i Kastély is megérezte, 2019-hez képest 73 százalékkal, 2 millió főre esett vissza a látogatottság, és a korábbi 65 millió eurós bevételhez képest tavaly kevesebb mint 20 millió euró folyt be a jegyeladásból.
Hasonló tendencia figyelhető meg az Orsay Múzeum esetében, amelynek tavaly 1,4 millió látogatója volt. Ez 30 százalékkal több, mint 2020-ban, de hetvenegy százalékkal kevesebb, mint a járvány előtti évben. A kortárs művészeti gyűjteményéről ismert Pompidou Központot tavaly másfél millióan keresték fel, ami 64 százalékos emelkedés 2020-hoz képest, de 54 százalékos csökkenés a 2019-es látogatottsággal összehasonlítva.
Az őshonos kultúrák civilizációit és művészeti örökségét bemutató Quai Branly Múzeumban 616 ezren jártak tavaly a hét hónapi nyitvatartás alatt, ami harminc százalékos emelkedést jelent 2020-hoz képest, de 50 százalékos visszaesést 2019 után, amikor is a múzeum 12 hónapon át fogadta az érdeklődőket.
A járvány alatt a múzeumok viszont jelentősen fejlesztették digitális kínálatukat. A Louvre internetes oldalait a járvány miatti első lezárás idején naponta 400 ezren keresték fel, miközben korábban tizedennyi volt a portálok látogatottsága. A múzeumhoz kapcsolódó közösségi oldalak folyamatosan fejlődnek, az Instagramon 4,8 millió követője van a Louvre-nak, ami 9 százalékkal több, mint 2020-ban.
A francia állami múzeumok központja (CMN) internetes felületeinek látogatottsága tavaly 41 százalékkal nőt, és a központ a Facebook után tavaly óta a TikTok és a LinkedIn platformokon is folyamatosan tesz közzé tartalmakat.
(Forrás: MTI, fotók: Unsplash)
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!