Több mint kétszáz tárgyat birtokol a Museum of Failure, azaz a Kudarc Múzeuma, és a világ minden tájáról származó termékek és szolgáltatások évről évre bővülnek. A kudarc azonban nem egyenlő a bukással, vallja a kiállítás, ami augusztus 25-ig látható lesz Budapesten.
A Museum of Failure-t 2017-ben alapította Simon West klinikai pszichológus, koránt sem a gúnyolódás szándékával. Eleve viszonylagos, mi számít sikernek, bukásnak vagy épp normál kimenetelnek, mindenesetre West olyan termékeket válogat be a gyűjteménybe, ami a várakozásokhoz képest bukásnak számít.
Ehhez tudnunk kell, hogy a fejlesztések döntő többsége, 80-90 százaléka bukásnak számít, ugyanakkor előrelépni (sőt, megmaradni) csak az tud, aki innovál, azaz a bukás természetes része a folyamatnak – más kérdés, hogy a cégek nem verik nagy dobra a kudarcaikat. Ezen a kiállításon viszont
„több olyan tárggyal is lehet találkozni, amelyek körül hatalmas hype volt, napjainkban is viszonylag gyakran lehet vele találkozni, de a várakozásokhoz képest csúnyán leszerepelt”
– idézte Westet az Énbudapestem. A kiállítást számos idézet kíséri, ezek pedig egytől egyig nyomatékosítják, hogy sokkal inkább átgondolásra érdemes történetként tekint a sikertelennek bizonyult termékekre, mintsem egyszerűen kinevetné azokat. Csak egy példa a múzeum közösségi oldaláról: „Ha megromlik a tej, joghurt lesz belőle. A joghurt értékesebb, mint a tej. Ha tovább romlik, sajt lesz belőle. A sajt értékesebb, mint a joghurt és a tej. (...) Kolumbusz Kristóf navigációs hibát követett el, aminek köszönhetően felfedezte Amerikát.”
A cél termékeny vitát kezdeményezni a kudarcokról, értelmes kockázatvállalásra ösztönözni, és persze felhívja a figyelmet arra, hogy kudarcok nélkül nincs haladás.
A tárgyak zömét az Ebayen és különböző fórumokon szedte össze West, de különböző ajánlásokból is érkezett ez-az. Látható a Colgate hírhedt mirelit lasagna terméke, Donald Trump saját Monopoly társasjátéka (meg még több egyéb tárgy tőle), és olyan világmárkák sikertelen próbálkozásai is, mint az Apple, a Sony vagy a Microsoft. Vagy éppen ez a csinos, hordozható Sound Burger:
Egymás mellett ül békésen a Coca-Cola Blak, azaz a cég kávés itala, és a színtelen Pepsi Crystal – mindkettő bukás lett, de mindkettő történetéből lehet tanulni.
A korábban szinte kizárólag világvárosokban látható kiállítást nyolc kategóriára osztották (így Rossz íz, Orvosi balesetek, Hiba a mozgásban), ezekben augusztus 25-ig Budapesten, a Múzeum körút 37. alatt mélyedhetünk el, szerdán és csütörtökön 11.-től 19-ig, péntektől vasárnapig 10-től 19-ig. A beugró felnőtteknek 6450 forint, diákoknak, nyugdíjasoknak 4490, gyerekeknek 3490.
(Forrás: Énbudapestem, fotó: Museum of Failure)
kiállítás | kudarc múzeum | múzeum | budapest | Museum of Failure
Luxus ízek, felejthetetlen pillanatok – Így válassz tökéletes szeszes italt karácsonyra
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!