Stílusosan állít emléket egy ikonnak az új Lamborghini Countach

A Countach egy generáció poszterautója volt, és a legendás típus születésének ötvenedik évfordulójára a Lamborghini elkészült a modern változatával, amit limitált szériában gyártásba is küldenek.

Az ék alakú formájával új korszakot nyitott a Lamborghininél a Countach, aminek első prototípusát éppen ötven évvel ezelőtt, 1971-ben mutatták be.

Az extravagáns stílusú szupersportautó két év múlva került gyártásba, és egészen a kilencvenes évekig meghatározó szerepet játszott, egy generáció nőtt fel úgy, hogy a Countach posztere lógott a hálószobája falán.

Marcello Gandini formatervező és Paolo Stanzani főmérnök a legendás Miura után ismét remekművet alkottak,

aminek kevesen értek a nyomába. A Lamborghininél a Diablo váltotta fel, aminek az utódja a Murciélago lett, majd az Aventador, ennek éppen nemrég jelent meg az utolsó, Ultimae névre keresztelt legerősebb szériája.

Még nem derült ki, hogy mivel áll elő a Lamborghini az Aventador után, de nemrég megszellőztették, hogy feltámad a Countach, és ezzel azonnal felcsigázták a rajongókat. A Countach végül nem az Aventador utódja lett, hanem a műszaki alapjára épülő limitált szériás különlegesség, egy

olyan szupersportautó, ami méltó felélesztése az ikonikus névnek.

Az új Countach minden apró részletével az eredeti típus valamelyik kivitelének formáját idézi.

Az orrát és a telefontárcsa-felniket a későbbi Quattrovalvole szériáról mintázták, az oldalablak mögötti szellőzőrácsok a legelső prototípusról származnak, az óriási szélső légbeömlőkhöz pedig a korai szériás Periscopio változat állt modellt.

A hátsó lámpák formája ismerős lehet a szintén az Aventador alapjára épülő Siánról, és a technika is ebből a modellből származik. A 6,5 literes V12-es szívómotort hibrid rendszerrel szerelték fel, amivel a 780 lóerős teljesítményét 814 lóerőre növelték.

A 34 lóerős elektromotorhoz nem akkumulátor, hanem szuperkondenzátor tárolja az energiát.

A hibrid rendszerrel az új Countach a Lamborghini egyik leggyorsabb szupersportautója lett.

2,8 másodperc alatt gyorsul fel nulláról százra, 8,6 másodperc alatt éri el a kétszázas tempót, a végsebessége 355 km/óra. A teljesítménye ezzel gyakorlatilag megegyezik azzal, mint amire az Aventador Ultimae és a Sián képes.

A belső térben már kevesebb a retró részlet, még az Aventadorból ismerős 8,4 colos érintőképernyőt is ott találjuk, aminek egy menüpontjában digitális képeskönyvként lapozhatjuk végig a Countach tervezésének folyamatát.

A vevőknek főleg az eredeti modell színeit ajánlják, de természetesen modern metálfényezést is lehet választani.

Ferruccio Lamborghini, a márka alapítója éppen olyan fehér színű, vörös bőrbelsővel szerelt Countach-t hajtott, mint amivel bemutatták az új modellt. Nem egyszeri kiállítási tárgy lesz, hanem 112 példányban gyártásba is kerül, de már a bemutatója idejére elfogyott az összes.

2022-től csodálhatjuk meg az utakon a Countach gyönyörű utódját.

Stílusos feltámadás

Nem ez az első alkalom, hogy a múltból merítettek ihletet a legújabb szupersportautók építéséhez. A Bugattinál a kilencvenes évekbeli EB110 ihlette a Chiron alapjára készült Centodieci formatervét, de egy kicsivel régebbre, a múlt század első felébe is visszatértek a világ legdrágább autójaként ismert La Voiture Noire tervezésénél.

lamborghini | szupersportautó | lamborghini countach

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom