Close
Múzeumba való a Bugatti EB110 prototípusa

Múzeumba való a Bugatti EB110 prototípusa

A kilencvenes évek elején támadt fel a Bugatti ezzel a fantasztikus szuperautóval, amelynek az egyik első, alig használt példánya újra eladó.

Ettore Bugatti 1947-ben bekövetkezett halála után negyven évvel szerezte meg az autótörténelem egyik legismertebb márkáját az ambiciózus olasz üzletember, Romano Artioli, és a célja nem kevesebb volt, mint korszerű szuperautóként feltámasztani az egykor legendás, de már évtizedek óta szunnyadó Bugattit.

Az EB110 nemcsak a formájával, hanem a technikájával is megérdemelte a figyelmet
A Modena melletti Campogallianóban vadonatúj gyárat építettek a Bugattinak

Artioli a Ferrarinak, a Lamborghininek és a Maseratinak is otthont adó Modenát választotta a gyár helyszínének, ahonnan az első sorozatgyártású szuperautó 1992-ben gördült ki. Az EB110 – amely a nevét arról kapta, hogy Ettore Bugatti születésének száztizedik évfordulóján mutatkozott be –

méltó folytatása volt a Bugatti múltjának.

Párizsban tartották az EB110 bemutatóját, a népszerűsítésében Alain Delon is részt vett
A Bugatti legismertebb vevője Michael Schumacher volt, aki 1994-ben vette át a sajátját

A Bugatti EB110 megalkotása Paolo Stanzani mérnök és Marcello Gandini formatervező nevéhez fűződik,

a szakemberek a Lamborghini Countach születésében is részt vettek.

A rövid orrával, ék alakú karosszériájával és felfelé nyíló ajtójával az EB110 koncepciója egészen hasonló is volt hozzá, ugyanúgy V12-es motorral szerelték.

Már ezzel is fantasztikus lett volna az EB110,

de Stanzani ezenfelül hengerenként öt szelepet, összesen négy turbófeltöltőt, egy speciális hatfokozatú váltót és négykerék-hajtást tervezett hozzá. A modern Bugatti a bonyolult felépítése ellenére is kiválóan működött, ráadásul az összkerékhajtásával minden körülmény közt kezelhető maradt.

A 3,5 literes V12-es motorja 560 lóerős teljesítményre volt képes, amivel 360 km/h sebességet futott a dél-olaszországi Nardo tesztpályáján, ezzel

a világ leggyorsabb autójának tartott Jaguar XJ220-szal is tartotta a lépést.

A Bugatti ráadásul nem sokkal később bemutatta a még könnyebb és még izmosabb Super Sport változatot.

A kilencvenes évek elejének recessziója rosszkor jött a Bugattinak,

az olaszországi gyárban összesen csak 154 példány készült az EB110-ből, mielőtt 1994-ben csődbe jutott a cég. A képeken látható az egyik első prototípus, amely sokáig gyári tulajdonban volt, majd 2000-ben vásárolta meg egy svájci gyűjtő, és tizenkét év alatt csak 830 kilométert tett meg vele.

2012-ben a Bonhams hirdette meg a tökéletes állapotban lévő autót 200-240 ezer euróért, akkor egy amerikai gyűjtő szerezte meg, majd most ismét eladósorba került. A Bugatti jellegzetes kékjében pompázó EB110 GT-ben még mindig csak 1095 kilométer van, és a felbecsülhetetlen ritkaság árát ezúttal csak a komoly érdeklődőknek árulják el.

(Képek: Getty Images, Copley Motorcars)

Mindig elképesztő

A rövid olasz karrierje után a Volkswagen-csoport szerezte meg a legendás márkát, és a Bugatti ismét beírta magát a rekordok könyvébe azzal, hogy a Veyron a világ leggyorsabb sportautója lett. A központja immár az elzászi Molsheimben található, ahol annak idején a márkát alapították, és ahol egy új Bugatti rendelése is igazán különleges élmény.

szuperautó | bugatti | nagy sztori | bugatti eb110 | romano artioli

FOLYTASD EZZEL

Eredeti áruk töredékéért lehet szó szerint viharvert szuperjachtokhoz jutni

A Peugeot, ami drágább volt, mint egy Jaguar

Rendeld meg a Roadster magazin 9. számát!
Friss, 220 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas, 20 oldalas melléklettel egészítettük ki, amelyben a prémium spiritek szédítő univerzumába merülünk el. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram