Még amikor a Bentley Bentayga és a Rolls–Royce Cullinan a kanyarban sem voltak – de még a Lamborghini sem állt elő a saját Urus modelljével – akkor rúgta be az autóipar ajtaját a Lamborghini LM002.
Az 1980-as évek elején ez volt az egyetlen autó, ami az egzotikus szuperverdák és a terepjárók határvonalán egyensúlyozott. Mivel egyszerre brutális és luxuskategóriás, a vásárlóinak spektruma igen szélesre hízott: egyrészt professzionális, katonai célokra is alkalmas lehetett, másrészt sok-sok extrával telepakolva a legvagyonosabb réteg igényeit is ki tudta elégíteni.
Nem véletlenül aggatták rá a Rambo Lambo becenevet erre a négyszemélyes, négykerék-meghajtással és V12-es motorral ellátott ritkaságra, ami tényleg bárhová elvisz, mindenféle kompromisszumok nélkül.
Természetesen a teljesítménye is méltó egy Lamborghinihez; 7,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra, ami a saját korában bitang jó időnek számított, főleg, ha figyelembe vesszük az autó 2,7 tonnás súlyát.
Ebből a modellből mindössze 328 darabot gyártottak le, a képeken látható szépség (vagy inkább szörnyeteg?) 1988-ban érkezett meg az Egyesült Államokba. Azóta motorikusan és esztétikailag is felújították, ezért most hibátlan állapotban várja új gazdáját.
További érdekesség, hogy ez a hamarosan árverésre bocsátott modell jelen volt az utódjának számító Lamborghini Urus bemutatásakor, illetve a márka legendás tesztsofőrje, Valentino Balboni is vezette, sőt alá is írta. Ha pedig már itt tartunk,
rövidesen egy másik legendás Lambo is új tulajhoz kerülhet:
(Képek: RM Sotheby's)
suv | lamborghini lm002 | 4x4 | lamborghini | terepjáró
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!