Close
Roadster változatban igazi kincs a Lamborghini Miura

Roadster változatban igazi kincs a Lamborghini Miura

A világ első szupersportautójának tartják a hatvanas évekbeli Miurát, és a legendás Lamborghini tető nélküli változatából csak egyetlen példány készült, ami sok mindenen átment, de most eredeti pompájában ragyog, és egy új modell konfigurációját is ihlette.

1966-ban a Miura bemutatásával került fel a sportautógyártók csúcsára a Lamborghini. Marcello Gandini ikonikus dizájnja a mai napig lenyűgözőnek számít, és az olasz sportkocsi műszaki tartalma is figyelemreméltó, ugyanis egy 3,9 literes V12-es motor dolgozik az ülések mögött. A Miura minden példánya kupékarosszériás, egyet kivéve, amit tető nélkülivé alakítottak át.

1968-ban a brüsszeli autószalonon leplezték le a Miura nyitott tetős változatát. A prototípus, amelyet a Bertone dizájnstúdió tervezett és épített meg, óriási sikert aratott. Több neves autókiállításon is bemutatták, ahol sok megrendelés futott be rá, de

gyártásba valami okból mégsem került a Lamborghini Miura Roadster.

A szellős sportkocsit eredetileg azúrkék színben mutatták be, ami a kor divatját tükrözte,

és egyáltalán nem csak a tető hiányában különbözött a sorozatgyártású Miurától. A dizájnerek a hátsó részét is egyedire tervezték, de még a szélvédő dőlésszögén is változtatni kellett, hogy a 300 km/órás végsebesség közelében se legyenek szélörvények az utastérben.

Az egyetlen prototípust igazából be sem fejezték, hiszen a kivehető tető és az egyedi méretű oldalablakok már nem készültek el hozzá. A Lamborghini egy évvel később el is adta a prototípust, méghozzá egy fémipari cégnek, amely a saját kísérleteire használta. A karosszéria színét sötétzöldre cserélték, a világos belsőt barna bőrrel kárpitozták be.

Az autót ekkor Zn75 névre keresztelték, ez a cink száma a periódusos rendszerben, ugyanis a Miura több alkatrészét demonstráció céljából cinkkel vagy krómmal bevont polírozott darabra cserélték. A sokat látott prototípust a massachusettsi közlekedési múzeumnak ajánlották fel, majd magángyűjteményekbe került, és többször is gazdát cserélt.

Manapság már elképzelhetetlen, de a Miura Roadstert egykor még 50 ezer dollárért adták el,  mára ugyanis az értéke a 10 millió dollárt is meghaladhatja. Persze ehhez elengedhetetlen, hogy a legutóbbi tulajdonosa eredeti állapotába állíttatta vissza,  csodás kék fényezésével és világos bőrbelsőjével

pontosan úgy néz ki, ahogyan ’68-ban pompázott Brüsszelben.

A tető nélküli Miura egyetlen példánya nemrég múzsaként is szolgált.

Miután a Lamborghini újra elindította az Aventador gyártását, hogy pótolja egy hajókatasztrófában a tenger mélyére veszett autókat, az Aventador utolsó példányát az ikonikus roadster mintájára tervezték meg, kék és szürke színben, világos bőrbelsővel, a Miura emblémájával.

Az Aventador tizenegy év és tizenegyezer legyártott példány után búcsúzik a Lamborghini kínálatából, ezzel egy korszak zárul le az olasz márka történetében. Az utódja már az utolsó tesztköröket futja, és egy vadonatúj V12-es motort fejlesztettek hozzá, de mellé mindenképpen hibrid hajtás jár majd. A premierjére már nem kell sokat várnunk.

Múltidézés tizenkét hengerrel

Nem a Miura az egyetlen klasszikus típus, amihez visszatért a Lamborghini. Az utódjának tekinthető, hetvenes évekbeli Countach éppen nemrég ünnepelte a bemutatásának ötvenedik évfordulóját, és ebből az alkalomból elkészült a legendás modell modernizált változata, aminek az alapját éppen a kifutó Aventador adta.

lamborghini miura | nagy sztori | lamborghini | roadster | szupersportautó

FOLYTASD EZZEL

A luxus új szintje a Balatonnál – Ilyen a LUA Resort télen

Fantasztikus őszi ízek és otthonos hangulat – Így varázsolt el minket a Macesz Bisztró

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!
Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram