Roadster változatban igazi kincs a Lamborghini Miura

A világ első szupersportautójának tartják a hatvanas évekbeli Miurát, és a legendás Lamborghini tető nélküli változatából csak egyetlen példány készült, ami sok mindenen átment, de most eredeti pompájában ragyog, és egy új modell konfigurációját is ihlette.

1966-ban a Miura bemutatásával került fel a sportautógyártók csúcsára a Lamborghini. Marcello Gandini ikonikus dizájnja a mai napig lenyűgözőnek számít, és az olasz sportkocsi műszaki tartalma is figyelemreméltó, ugyanis egy 3,9 literes V12-es motor dolgozik az ülések mögött. A Miura minden példánya kupékarosszériás, egyet kivéve, amit tető nélkülivé alakítottak át.

1968-ban a brüsszeli autószalonon leplezték le a Miura nyitott tetős változatát. A prototípus, amelyet a Bertone dizájnstúdió tervezett és épített meg, óriási sikert aratott. Több neves autókiállításon is bemutatták, ahol sok megrendelés futott be rá, de

gyártásba valami okból mégsem került a Lamborghini Miura Roadster.

A szellős sportkocsit eredetileg azúrkék színben mutatták be, ami a kor divatját tükrözte,

és egyáltalán nem csak a tető hiányában különbözött a sorozatgyártású Miurától. A dizájnerek a hátsó részét is egyedire tervezték, de még a szélvédő dőlésszögén is változtatni kellett, hogy a 300 km/órás végsebesség közelében se legyenek szélörvények az utastérben.

Az egyetlen prototípust igazából be sem fejezték, hiszen a kivehető tető és az egyedi méretű oldalablakok már nem készültek el hozzá. A Lamborghini egy évvel később el is adta a prototípust, méghozzá egy fémipari cégnek, amely a saját kísérleteire használta. A karosszéria színét sötétzöldre cserélték, a világos belsőt barna bőrrel kárpitozták be.

Az autót ekkor Zn75 névre keresztelték, ez a cink száma a periódusos rendszerben, ugyanis a Miura több alkatrészét demonstráció céljából cinkkel vagy krómmal bevont polírozott darabra cserélték. A sokat látott prototípust a massachusettsi közlekedési múzeumnak ajánlották fel, majd magángyűjteményekbe került, és többször is gazdát cserélt.

Manapság már elképzelhetetlen, de a Miura Roadstert egykor még 50 ezer dollárért adták el,  mára ugyanis az értéke a 10 millió dollárt is meghaladhatja. Persze ehhez elengedhetetlen, hogy a legutóbbi tulajdonosa eredeti állapotába állíttatta vissza,  csodás kék fényezésével és világos bőrbelsőjével

pontosan úgy néz ki, ahogyan ’68-ban pompázott Brüsszelben.

A tető nélküli Miura egyetlen példánya nemrég múzsaként is szolgált.

Miután a Lamborghini újra elindította az Aventador gyártását, hogy pótolja egy hajókatasztrófában a tenger mélyére veszett autókat, az Aventador utolsó példányát az ikonikus roadster mintájára tervezték meg, kék és szürke színben, világos bőrbelsővel, a Miura emblémájával.

Az Aventador tizenegy év és tizenegyezer legyártott példány után búcsúzik a Lamborghini kínálatából, ezzel egy korszak zárul le az olasz márka történetében. Az utódja már az utolsó tesztköröket futja, és egy vadonatúj V12-es motort fejlesztettek hozzá, de mellé mindenképpen hibrid hajtás jár majd. A premierjére már nem kell sokat várnunk.

Múltidézés tizenkét hengerrel

Nem a Miura az egyetlen klasszikus típus, amihez visszatért a Lamborghini. Az utódjának tekinthető, hetvenes évekbeli Countach éppen nemrég ünnepelte a bemutatásának ötvenedik évfordulóját, és ebből az alkalomból elkészült a legendás modell modernizált változata, aminek az alapját éppen a kifutó Aventador adta.

lamborghini miura | roadster | lamborghini | nagy sztori | szupersportautó

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom