Az ötvenes években két kanadai fiatal világ körüli útra indult egy Land Rover lakóautóval. Bristol Foster biológus és barátja, Robert Bateman művész és természettudós élete kalandja volt a 14 hónapig tartó utazás.
1957 júliusában egy nem mindennapi kaland vette kezdetét, amikor Dr. Bristol Foster és Robert Bateman világ körüli útra indultak egy Land Roverrel, és semmi más nem vezérelte őket, csak a kíváncsiság és a felfedezés öröme. Bateman később azt mondta róla, hogy ez volt a legszabadabb és talán a legbékésebb időszak egész életében. A 60 ezer kilométeres útról annak idején rendszeresen közöltek cikkeket az egyik torontói lapban, ahol Rover Boys néven emlegették őket, és sokakat inspiráltak a kalandjaikkal.
Szükségük volt egy járműre, amivel a világ legtávolabbi részein is leküzdhetik a kihívásokkal teli terepet, és Foster már az elején kijelentette, hogy
természetesen Land Rovernek kell lennie.
A Series I-es 1957. május 2-án készült el a Land Rover solihulli gyárában, kétliteres, négyhengeres benzinmotorral és hosszú tengelytávú alvázzal. Az autó aztán a wimbledoni Pilchershez került, ahol elkészült a homokszínűre fényezett egyedi alumínium karosszéria, a zöld bőrkárpit, a kétágyas hálófülke, és minden más, ami egy ilyen expedícióhoz kellhet.
Mai szemmel nézve a Land Rover hálófülkéje igencsak puritánnak tűnik, de
annak idején ez a berendezés az elérhető legjobbnak számított.
A kalandorok a humornak sem voltak híján, az autó elejére erősített benzines és vizeskannára a Gin és Tonic feliratokat festették.
A The Grizzly Torque névre keresztelt járművet Skóciában próbálták ki, majd júliusban a nyugat-afrikai Aranypart felé vették az irányt, aztán átvágtak Közép-Afrikán, miközben Ghánán, Togón, Kamerunon, Egyenlítői-Guineán, Nigérián, Kongón, Ruandán, Burundin, Tanzánián, Kenyán és Ugandán haladtak keresztül. Innen hajóval indultak Indiába, ahol Nepálon, Mianmaron, Malajzián, Thaiföldön, Szingapúron és végül Ausztrálián vágtak keresztül.
Még felsorolni is hosszú az országokat, hát még bejárni az ötvenes években egy Land Roverrel!
Miután a páros visszatér Kanadába, Foster egy pár évig még használta az autót, majd eladta egy texasi diáknak, aki aztán egy farmernek adta tovább. Bateman és Foster később mindent megtett, hogy felkutassák a Land Rovert, de évtizedekig nem hallottak felőle, csak 2008-ban fedezte fel az addigra átfestett, lepusztult autót a márka egyik rajongója. Foster felismerte, hogy az egykori autójáról van szó, megvásárolta, majd alapos felújítás vette kezdetét, hogy a Grizzly Torque pontosan úgy nézzen ki, mint amikor 1957-ben nekivágtak vele a nagy kalandjuknak.
Az autót felfedező Alan Simpson vezette a két évig tartó, 300 ezer dollárba kerülő restaurálást, amiben Foster korabeli fényképei segítették, Bateman pedig újrafestette az autó oldalára azokat az ábrákat, amelyek az utazásuk során meglátogatott országokat jelképezik. Az újjászületett Grizzly Torque volt a Land Rover alapításának hetvenedik évfordulójára szervezett ünnepségek egyik sztárja, és most az értékéhez képest jutányos áron lehet lecsapni rá: az RM Sotheby’s aukcióján 80-120 ezer dollár közötti összeget várnak érte.
Ez is érdekelhet:
világkörüli út | expedíció | terepjáró | land rover | nagy sztori
Ráleltünk Budapest és a BMW legszorosabb párhuzamára
Őszinte, szórakoztató és sorsfordító – Így lett a Körvonal az ország kedvenc játéka

Beköszöntött az ősz, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 13. száma. Mit találunk benne? Bejárjuk Japán izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik legszínesebb és leghíresebb dizájnerével, Karim Rashiddal, Nápolyban megkóstoljuk Olaszország negyedik legjobb pizzáját, és benézünk az Attolini szabódinasztia műhelyébe is. A Napa-völgyben teszteljük, milyen az új, elektromos Rolls-Royce, és elbeszélgetünk a W luxushotelben megnyitott Nightingale by Beefbar alapítójával, Riccardo Giraudival is. Elmegyünk egészen Dél-Koreáig, hogy megnézzük közelről, milyen a világ egyik leghangulatosabb kávézója, a Mudzsige panzió, ezen kívül pedig találkozunk még párizsi keramikusművésszel, Japánban dolgozó magyar építésszel, vitorlázógép pilótával, egy római napszemüveg brand alapítójával, és a születésnapját ünneplő Babel Budapest megálmodójával is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!