Szeretjük a gyalog kényelmesen bejárható városokat, de mivel a tél gyorsan közeledik, egy szezonális kiruccanáson néha kapóra jöhet opcióként a tömegközlekedés.
A legtöbb európai nagyvárosnak van metróhálózata, melyek viszont lefedettségük, koruk, építészeti jellemzőik és minőségük szerint eltérnek egymástól. A Bounce csomagmegőrző platform végzett egy kis kutatást, hogy kiderítse, vajon melyiké a legmegbízhatóbb, és hol érdemes inkább buszra pattanni.
A legfontosabb európai állomások kapcsán elemezték az állomások számát, a vonalak hosszát, az éves utasszámot és még a Google-értékeléseket is megnézték. A legmagasabb pontszámot végül a norvég főváros kapta: Oslo 101 állomással és a Google-értékelésen elért 4,13-as átlaggal (öt a maximum), összességében 8,06-os indexpontszámmal végzett az élen.
A második helyen Szófia következik, amely kilencvenöt százalékban pozitív értékeléseket kapott és 4,28-as átlaga van a Google-on, a harmadik pedig Athén lett, melynek éves utasforgalma 259 millió fő. A teljes rangsor így fest:
- 1. Oslói metró (Oslo T-Bane)
- 2. Szófiai metró (Софийски Mетрополитен)
- 3. Athéni metró (Μετρό Αθήνας)
- 4. Madridi metró (Metro de Madrid)
- 5. Varsói metró (Metro Warszawskie)
- 6. Londoni metró
- 7. Lisszaboni metró (Metropolitano de Lisboa), koppenhágai metró (Københavns Metro) és bukaresti metró (Metroul din București).
- 10. Prágai metró (Pražské Metro)
Ami a lista végét illeti, utolsó helyen a magyar főváros végzett: a Bounce értékelésében Budapest hozta a legalacsonyabb átlagpontszámot (csupán 3.13-at). Az indoklás szerint a 48 állomás és a 39 kilométer hosszú pálya egyaránt kicsinek számít, és az állomások tisztasága bőven hagy kívánni valót maga után.
A teljes listát itt lehet böngészni.
A tömegközlekedést használó lakosok már megszokták, hogy otthonuk környékén különleges metróállomásokon haladhatnak át. A turistáknak azonban ezek kihagyhatatlan látványosságok, amelyeket egy menetjegy áráért megtekinthetnek. És milyen jól teszik, hiszen van, amelyik díszes csillárokkal kápráztat, más pedig inkább hasonlít egy fényűző palotára, mintsem egy forgalmas közlekedési csomópontra.
(Forrás: TimeOut, fotók: Getty Images)
oslo | budapest | legrosszabb | legjobb | metró
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!