Ha új várost fedezel fel, e-robogóval grasszálni igen szórakoztató módja az A-ból B-be jutásnak, de mindannyian jártunk már úgy gyalogosként, hogy félre kellett ugranunk egy őrülten vagy felelőtlenül száguldozó rolleres elől. Madridnak elege lett ebből.
José Luis Martínez-Almeida polgármester bejelentette, hogy a három, engedéllyel rendelkező üzemeltető októberben már nem hosszabbíthatja meg a szerződését.
Az amszterdami székhelyű Dott, a német Tier Mobility és az amerikai Lime korábban egyenként kétezer robogó bérbeadására kapott engedélyt Madrid-szerte. A rollereket az Uberen keresztül lehetett foglalni, miután a város tavaly májusban szabályozta a piacot.
Ez azt követően történt, hogy nem egy felhasználó veszélyesen közlekedett a városban és a parkolást is hanyagul kezelte, ezért a városvezetés arra kérte az üzemeltetőket, hogy a polgármesteri hivatalnak biztosítsanak hozzáférést a felhasználók adataihoz. Valamennyi üzemeltetőnek olyan technológiát is be kellett volna vezetnie, amely bizonyos kijelölt területekre korlátozza a parkolás lehetőségét, és a felhasználók nem gurulhattak volna gyalogosok számára fenntartott utcákon vagy történelmi parkokban.
Úgy tűnik azonban, hogy egyik üzemeltető sem tett eleget ennek, így most már nemcsak a szerződések megújítása maradt el, hanem más cégekkel sincs megállapodás.
A polgármester közleményében így fogalmazott: „A piac képtelennek bizonyult arra, hogy megfeleljen a polgármesteri hivatal által a lakosok legmagasabb szintű biztonsága érdekében meghatározott követelményeknek”.
Az e-rollerek használatát számos európai nagyváros igyekszik szabályozni, miután a járművek egyre inkább elfoglalták a járdákat, és a gyalogosokkal versengenek a korlátozott városi térért.
(Forrás: TimeOut, fotók: Getty Images)
rendelet | e-roller | betiltás | közlekedés | madrid
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!