A vonatközlekedés rajongóinak mostanság van mit ünnepelniük. A kontinensen luxus hálókocsis vonatok indulnak a legjobb európai úti célok felé, Egyiptomban a következő két évben debütál az első nagysebességű vasút, míg Amerikában az Amtrak új, nagysebességű és alacsony szén-dioxid-kibocsátású mozdonyokat kap. Azok számára pedig, akik az Egyesült Királyság csodás tájait szeretnék felfedezni, további jó hírekkel szolgálhatunk: a jövő hónapban új, elektromos vasúti szolgáltatás indul igen kedvező árkategóriában.
A megfizethetőségre és a fenntarthatóságra építő Lumo az angliai London és a skóciai Edinburgh közötti járatával debütál a piacon. Az újonnan megalakult Lumo elektromos, alacsony szén-dioxid-kibocsátású szerelvényei az East Coast Main Line vonalon közlekednek, útközben megállnak Newcastle-ben, Morpeth-ben és Stevenage-ben is. A jegyárak 14,90 fontnál (kb. hatezer forintnál) kezdődnek, a trip hossza körülbelül négy és fél óra.
"Az Egyesült Királyságon belüli utazás nem kerülhet egy vagyonba, és semmiképpen sem a bolygónak kell fizetnie érte – mondta Helen Wylde, a Lumo ügyvezető igazgatója. – Bármelyik közlekedési módot is választja az utas, mi valószínűleg megfizethetőbbek, ezzel együtt pedig kíméletesebbek is vagyunk a bolygónkhoz."
A Lumo kifejezetten a népszerű fapados légitársaságok ügyfeleit veszi célba. Nemcsak a vonatozás alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátásával érvelnek, hanem a könnyebb megközelíthetőséggel is, mivel a repülőterek – a vasútállomásokkal ellentétben – viszonylag ritkán találhatók a városközpontokban, vagyis további tervezést igényelnek.
Az olcsó vonatozás azonban nem jelenti azt, hogy le kell mondani a kényelemről. A Lumo vagonjainak üléseit ergonómiailag úgy alakították ki, hogy a hosszú utazás során mindenki komfortosan érezze magát. Az utasok emellett egyszerűsített viteldíjakra, ingyenes wifiszolgáltatásra, továbbá cateringre is számíthatnak.
"Változnak az okok, amiért az emberek különböző utazási módokat választanak. Sokan most már alaposan mérlegelik a környezetre gyakorolt hatást is – mondta Helen Wylde. – Emellett persze jobb minőségű szolgáltatást és ételeket is elvárnak. A Lumo olyan utazási élményt ad, ami kíméletesebb a bolygóhoz, és értékesebb az utasok számára, miközben a szolgáltatás minőségét tekintve nem kell kompromisszumot kötni."
A London–Edinburgh-járat október 25-én indul. A járatsűrűség idővel növekszik, a jövő év elejére a tervek szerint már napi tíz lesz elérhető. További információkért a Lumo hivatalos oldalára kell navigálni.
Olaszország pedig hamarosan elindítja első Dolce Vita hálókocsis vonatait. A tervek szerint az első szerelvények 2023-ban futnak majd ki, hogy tíz útvonalon keresztül válhassanak felfedezhetővé Olaszország legcsodálatosabb tájai.
(Forrás: Travel and Leisure, illusztrációk: Getty Images)
elektromos | Anglia | edinbrugh | kényelmes | új
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!