Close
A valaha sorozatgyártásba került legerősebb hiperautóval nyit új korszakot a Lotus

A valaha sorozatgyártásba került legerősebb hiperautóval nyit új korszakot a Lotus

A Lotus Evija egy szigorúan limitált példányszámban készülő elektromos szörnyeteg, mindent és mindenkit maga mögé utasít.

A brit autómárka mindig is a könnyű sportautóiról volt híres, most azonban akkorát villantottak, hogy a Tesla Roadster is retteghet. A Lotus elektromos hiperautója minden vetélytársának alaposan feladja a leckét.

Az Evija a Lotus első gyermeke, amióta a márka a Volvót is birtokló kínai Geely járműgyártó vállalathoz került. Alighanem erre mondják, hogy kapásból a csúcsra, hiszen az újdonság képében a világ valaha sorozatgyártásba került (közúti engedéllyel rendelkező) legerősebb autóját tisztelhetjük.

A meghajtásról annyit, hogy mind a négy kerékhez került egy-egy elektromotor, amelyek egyéni teljesítménye 500 lóerő. Nem kell sokat matekozni ahhoz, hogy megállapítsuk;

az Evija 2000 lóerős teljesítménnyel büszkélkedhet, a maximális nyomaték pedig 1700 Nm.

A tisztán elektromos erőforrás kevesebb mint három másodperc alatt repíti 100-ra a 1678 kg-os, természetesen szénszálból készült kasztnit, de a 300 km/h sebesség eléréséhez is csupán kilenc másodpercre van szüksége. Összehasonlításképpen egy Bugatti Chiron minderre 13 másodperc alatt képes…

A gyártó ígérete szerint egyetlen feltöltéssel 400 kilométert lehet majd megtenni, de maga a töltés is villámgyors lesz;

mindössze 18 perc alatt elérhető a teljes töltöttségi állapot.

Ez pedig még tovább csökkenhet, ha megjelennek a 800 kilowattos töltők.

Ami a dizájnt illeti, az autó eleje egy Ferrarihoz vagy Lamborghinihez hasonlítható, a hátulja azonban semmihez sem. Ha létezik teljesen egyedi és elragadó fenék, akkor ez az.

Az aerodinamikára természetesen óriási figyelmet fordítottak, a tükröket például kamerák helyettesítik, a mozgatható hátsó szárnyat a kormányról lehet állítani,

a levegő pedig nemcsak a kocsi körül, hanem azon keresztül is áramlik.

És hogy mi a helyzet belül? A Lotus ebben is mindenki előtt jár, az Evija belső tere pont úgy néz ki, ahogy a rivális gyártók a jövőbe mutató koncepcióautóikon elképzelik.

Annyi a különbség, hogy ez az elektromos hiperautó nem évek múlva lehet realitás, hanem jövőre. Aki úgy gondolja, 250 ezer font lerakásával már lehet is foglalózni. A mindössze 130 modellre limitált autó teljes ára adók nélkül 1,7 millió font, ami durván 610 millió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

(Képek: Lotus)

Megjelent a legújabb Roadster magazin!
Ismét egy magazin azoknak, akik szerint nem arra születtünk, hogy a négy fal között üljünk, akik szerint az élet olyasmi, amit nagykanállal kell fogyasztani és amiből sosem lehet elég. 170 oldalnyi friss, színes és energiával teli kontent felfedezőknek, kalandoroknak, inspirációt keresőknek mindarról, ami miatt érdemes nekivágni a világnak. Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazint.
Close

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom