Close
1000 lóerős hibrid szörnyeteg a Ferrari történetének legerősebb utcai sportautója

1000 lóerős hibrid szörnyeteg a Ferrari történetének legerősebb utcai sportautója

Már ha szabad egyáltalán szörnyetegnek titulálni egy ilyen csodálatos szuperautót, amelynek a külseje valóban megnyerő, az ereje azonban egészen félelmetes.

A Ferrari végre lerántotta a leplet legújabb büszkeségéről: az SF90 Stradale igazi mérföldkőnek számít a márka életében. Habár a hat évvel ezelőtt bemutatott LaFerrari is hibrid volt, az újdonság már konnektorról is tölthető, éppen ezért a Ferrari ezt tekinti az első igazi hibrid modelljének.

Ám nem a plug-in rendszer az egyetlen, ami miatt mérföldkőnek tekinthető az SF90 Stradale, elvégre ez minden idők legizmosabb és leggyorsabb közúti Ferrarija. A négyliteres, V8-as turbós benzinmotor önmagában 780 lóerőt és 800 Nm nyomatékot présel ki magából, ám ehhez jön még három villanymotor (kettő elöl, egy hátul) amelyek további 220 lóerőt biztosítanak.

Mindent összevetve a hibrid szuperautó teljesítménye kereken 1000 lóerő.

A brutális teljesítménynek, az új, nyolcfokozatú duplakuplungos váltónak, a valaha volt legfejlettebb aerodinamikának és az összkerékhajtású autó kis tömegének (a hibridrendszer 270 kilogramm plusz tömeget jelent, az autó össztömege mégis csupán 1570 kilogramm) köszönhetően 2,5 másodperc elég ahhoz, hogy álló helyzetből 100-ra gyorsuljunk vele, de a 200 is megvan 6,7 másodperc alatt.

A végsebessége 340 km/h.

A nagy elődnek tekinthető LaFerrari végsebessége ennél egy picivel több volt, ám a cég tesztpályáján az újdonság jobb időket megy.

Vezetés közben négy üzemmód közül választhatunk: eDrive, hibrid, performance és qualify. Tisztán elektromosan 25 kilométert lehet vele megtenni, maximum 135 km/h sebességgel. Ez éppen elegendő ahhoz, hogy itthon zöld rendszámot kaphasson. Ha a hangtalan suhanás helyett a maximális teljesítményt szeretnénk kiélvezni, nincs más dolgunk, mint qualify módba kapcsolni, ahol mind az 1000 lóerő rendelkezésünkre áll.

Természetesen az autó utastere is fantasztikus, a legfontosabb információkat egy 16 colos hajlított kijelzőről lehet leolvasni, a vezérlést pedig a kormánykeréken elhelyezett érintőgombok segítik. Nem kérdés, hogy az új SF90 Stradale új fejezetet nyitott a hiperautók világában, azt viszont egyelőre nem tudjuk, milyen áron lehet majd hozzájutni.

Van egy jó hírünk.

Megjelent a Roadster magazin első nyomtatott kiadása, amelyben olyan történeteket gyűjtöttünk össze, amelyek minket is folyamatosan inspirálnak. Szerintünk szép lett, reméljük, neked is tetszeni fog.

Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazin első számát.

Ez is érdekelhet:

(Képek: Ferrari)

Close