1000 lóerős hibrid szörnyeteg a Ferrari történetének legerősebb utcai sportautója

Már ha szabad egyáltalán szörnyetegnek titulálni egy ilyen csodálatos szuperautót, amelynek a külseje valóban megnyerő, az ereje azonban egészen félelmetes.

A Ferrari végre lerántotta a leplet legújabb büszkeségéről: az SF90 Stradale igazi mérföldkőnek számít a márka életében. Habár a hat évvel ezelőtt bemutatott LaFerrari is hibrid volt, az újdonság már konnektorról is tölthető, éppen ezért a Ferrari ezt tekinti az első igazi hibrid modelljének.

Ám nem a plug-in rendszer az egyetlen, ami miatt mérföldkőnek tekinthető az SF90 Stradale, elvégre ez minden idők legizmosabb és leggyorsabb közúti Ferrarija. A négyliteres, V8-as turbós benzinmotor önmagában 780 lóerőt és 800 Nm nyomatékot présel ki magából, ám ehhez jön még három villanymotor (kettő elöl, egy hátul) amelyek további 220 lóerőt biztosítanak.

Mindent összevetve a hibrid szuperautó teljesítménye kereken 1000 lóerő.

A brutális teljesítménynek, az új, nyolcfokozatú duplakuplungos váltónak, a valaha volt legfejlettebb aerodinamikának és az összkerékhajtású autó kis tömegének (a hibridrendszer 270 kilogramm plusz tömeget jelent, az autó össztömege mégis csupán 1570 kilogramm) köszönhetően 2,5 másodperc elég ahhoz, hogy álló helyzetből 100-ra gyorsuljunk vele, de a 200 is megvan 6,7 másodperc alatt.

A végsebessége 340 km/h.

A nagy elődnek tekinthető LaFerrari végsebessége ennél egy picivel több volt, ám a cég tesztpályáján az újdonság jobb időket megy.

Vezetés közben négy üzemmód közül választhatunk: eDrive, hibrid, performance és qualify. Tisztán elektromosan 25 kilométert lehet vele megtenni, maximum 135 km/h sebességgel. Ez éppen elegendő ahhoz, hogy itthon zöld rendszámot kaphasson. Ha a hangtalan suhanás helyett a maximális teljesítményt szeretnénk kiélvezni, nincs más dolgunk, mint qualify módba kapcsolni, ahol mind az 1000 lóerő rendelkezésünkre áll.

Természetesen az autó utastere is fantasztikus, a legfontosabb információkat egy 16 colos hajlított kijelzőről lehet leolvasni, a vezérlést pedig a kormánykeréken elhelyezett érintőgombok segítik. Nem kérdés, hogy az új SF90 Stradale új fejezetet nyitott a hiperautók világában, azt viszont egyelőre nem tudjuk, milyen áron lehet majd hozzájutni.

Ez is érdekelhet:
Megpróbáljuk leírni a katarzist, amit az új Porsche 911 Speedsterrel éltünk át Szardínián

Kanyargó hegyi utak, mediterrán ételek és háromszáz kilométer egy 510 lőerős szörnyetegre ültetett kabrióban. Élménybeszámoló a 911 Speedster tesztjéről.

(Képek: Ferrari)

Ferrari | SF90 Stradale | 1000 lóerő | sportautó | autó | szuperautó

FOLYTASD EZZEL

Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója

A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Tényleg ez a világ legjobb luxusterepjárója? Most kiderül!
Hirdetés