A Louis Vuitton megelőzte a francia mezőgazdaságot

A Louis Vuitton luxus divatmárka adta a tavalyi teljes francia export négy százalékát – ez több, mint amennyit a mezőgazdaság hozott. Összesen 23,5 milliárd euró értékben adtak el LVMH termékeket külföldön 2023-ban.

Bár a francia camembert és bor okkal világhírű, a kézitáskák és parfümök tavaly többet hoztak az országnak – legalábbis a globális értékesítésük nagyobb részt képviselt Franciaország exportjából.

Tavaly a párizsi székhelyű cég adta a teljes francia export négy százalékát, összesen 23,5 milliárd euró értékben, ami meghaladta a mezőgazdaság 3,2 százalékát – közölte az Asterès tanácsadó ügynökség.

Mindez megerősíti a luxuságazat jelentőségét Franciaország kereskedelmében.

Az LVMH Franciaország egyik legismertebb vállalata, amely a termékei nagy részét Franciaországban vagy Olaszországban állítja elő, hogy megőrizze a prémium szegmensben elvárt minőséget. Az utolsó pénzügyi negyedévben az eladásainak csaknem 40 százalékát az ázsiai piacon érte el, míg a negyedét az Egyesült Államokban.

Bár a globális eladásoknak kevesebb mint tizede történik Franciaországban, a családi irányítás alatt lévő luxuskonszern – amelyhez a Louis Vuitton és a Moët & Chandon pezsgő mellett számos márka tartozik – igyekszik hangsúlyozni a francia gazdaságban betöltött jelentőségét.

A teljes luxusszektor a Comité Colbert luxusipari szövetség szerint a francia export közel 12 százalékát tette ki 2023-ban.

(Forrás: Financial Times, fotó: Unsplash)

mezőgazdaság | louis vuitton | franciaország | luxus divatmárka | luxus

FOLYTASD EZZEL

Csak ekkor lehet kipróbálni a Bang & Olufsen csúcsmodelljeit Magyarországon

Európa egyik legjobb és legújabb Kia-kereskedése is Budapesten van

Rendeld meg a Roadster magazin 16. számát!

Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom