A Louis Vuitton luxus divatmárka adta a tavalyi teljes francia export négy százalékát – ez több, mint amennyit a mezőgazdaság hozott. Összesen 23,5 milliárd euró értékben adtak el LVMH termékeket külföldön 2023-ban.
Bár a francia camembert és bor okkal világhírű, a kézitáskák és parfümök tavaly többet hoztak az országnak – legalábbis a globális értékesítésük nagyobb részt képviselt Franciaország exportjából.
Tavaly a párizsi székhelyű cég adta a teljes francia export négy százalékát, összesen 23,5 milliárd euró értékben, ami meghaladta a mezőgazdaság 3,2 százalékát – közölte az Asterès tanácsadó ügynökség.
Mindez megerősíti a luxuságazat jelentőségét Franciaország kereskedelmében.
Az LVMH Franciaország egyik legismertebb vállalata, amely a termékei nagy részét Franciaországban vagy Olaszországban állítja elő, hogy megőrizze a prémium szegmensben elvárt minőséget. Az utolsó pénzügyi negyedévben az eladásainak csaknem 40 százalékát az ázsiai piacon érte el, míg a negyedét az Egyesült Államokban.
Bár a globális eladásoknak kevesebb mint tizede történik Franciaországban, a családi irányítás alatt lévő luxuskonszern – amelyhez a Louis Vuitton és a Moët & Chandon pezsgő mellett számos márka tartozik – igyekszik hangsúlyozni a francia gazdaságban betöltött jelentőségét.
A teljes luxusszektor a Comité Colbert luxusipari szövetség szerint a francia export közel 12 százalékát tette ki 2023-ban.
(Forrás: Financial Times, fotó: Unsplash)
louis vuitton | franciaország | luxus divatmárka | mezőgazdaság | luxus
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!