A divatház bemutatta 2020-as tavasz-nyári kampányát, és hát annyira szürreális, amennyire a kampány vizuáljáért felelős rendező is az.
Alessandro Michele idén ötödik éve a Gucci kreatívigazgatója, és regnálása alatt jó pár fantáziadúsan elrugaszkodott kampányt láthattunk: jártunk már a világűrben, az 1940-es évekbeli Hollywoodban, Disneylandben vagy épp az ókori hetedik századi Görögországban is. Az eklektikus kampányokban pedig változatos sztárfelhozatallal találkozhattunk: többek között Harry Styles, Courtney Love és Iggy Pop is szerepelt a fotósorozatokban. A kampányokért felelős fotósok szintén nagyon változatosak, a divatfotósokon kívül a Gucci nagyon szeret a szakmától kicsit távolabbi területeket képviselő fotóművészeket és alkotókat felkérni, például utcai fotósokat vagy filmeseket.
Az idei kampányt azt a Jórgosz Lánthimosz fotózta, aki az Oscar-díjra jelölt A homár és az Oscar-díjas A kedvenc című filmek rendezője. A Gucci SS2020 kampányában Los Angeles utcáira vonulnak a modellek és a modell-lovak: járják a város boulevardjait, elmennek bevásárolni, hotelek medencéiben fürdenek, tengerparton és autómosókban mókáznak. A képeken nem nehéz beleérezni Lanthimos szürreális világába, akinek filmjei is hasonlóan elrugaszkodottak (és gyakran szeret állatokkal elmesélni történeteket).
„Habár mindenki egységként tekint egy kampányra, nincs az a hatalom, hogy ugyanazt tudjuk mindenkinek elmesélni, ugyanazt az üzenetet közvetítsük mindenki számára. Ennek a kampánynak ez az értelmezési szabadság az üzenete: a stílus és az igazság a szemlélőben dől el. A narratívát is a szemlélő alkotja meg. Minden látásmód egy új út, egy új értelmezés”
– így nyilatkozik a divatház a kampányról. Lovak már többször is szerepeltek a Gucci történetében: konkrétan maga a divatház is először bőr lovaglóeszközöket kezdett tervezni az 1920-as években, majd palettáját kiterjesztette a bőröndök és kiegészítők után a ruházatig. A mai napig a Gucci egyik legkeresettebb, signature darabja a horsebit loafer cipő, amely ennek az időszaknak állít emléket, és az idei kollekcióban is jelentős szerepet kap.
Michele szerint a 2020 tavasz-nyári kollekció a szex és a felszabadulás ötleteit vizsgálja meglepően visszafogott és könnyen értelmezhető ruhadarabokon keresztül. Az amúgy maximalista divattervező tavaly Milánóban már megpendítette, hogy a sztratoszférikus magasságokig eljutott divatház életében egy új korszak kezdődik idén.
„A kollekció inkább kevesebb, mint több. Mondhatjuk úgy is, hogy kevesebb dolog van. De a nap végén ki mondhatja azt, hogy egy szimfónia jobb, mint egy zongoraszóló?”
ló | jorgosz lanthinosz | alessandro michele | lookbook | gucci ss 2020
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!