Ilyen, amikor a Balaton partján Omorovicza rituáléval és lebegőkabinnal kényeztetnek

Vannak helyek, ahol tökéletesen el tudunk szakadni a hétköznapoktól, akár egy rövidebb pihenő alatt is. Kérdés nélkül ezek közé tartozik a balatonfüredi ötcsillagos, felnőttbarát LUA Resort is, ahol mindent megkapunk, amire egy önérzetes hedonista vágyhat egy elvonuláson.

Két éve nyitott meg Füreden a LUA Resort *****, és azóta is folyamatosan rajta van a radarunkon, nyilván nem véletlenül: a LUA Boutique RoomZ-vel együtt 81 szobát és 14 lakosztályt kínál a hotel, melynek szerencsés vendégei szabadon variálhatják az aktív és a passzív kikapcsolódás elemeit.

Kezdjük a tágabb környezettel! Az új kikötőben egyszerűen csak gyönyörködni is élmény, de ebben a hotelben lehetőségünk van a tó vizéről rácsodálkozni a part természeti szépségeire és építészeti csodáira, méghozzá luxus catering csomag társaságában.

Elég csak annyit mondanunk, hogy elénk tárul a mindig fenséges a Balaton-felvidék, a Tihanyi-félsziget az apátság épületével, és az innen nézve teljesen új arcát mutató keleti medence.

De a bérelhető elektromos eszközök közül szárazföldi is található (Vespa, rollert és kerékpár is), így akár a másik irányba is nekivághatunk a tájnak, megnézni, honnan nézelődtünk még az előbb.

Ám az imént elvonulást ígértünk, ami persze jelenthet robogózást is, de egy pár két tagja közül az egyiket biztosan magával ragadja a wellness-részleg pazar felhozatala.

Talán egyebet sem kell említenünk, mint a több mint ezer négyzetméternyi képernyőmentes teret, ami önmagában is felér egy lottóötössel, de a LUA Spában emellett belső panorámás élménymedence, pezsgőfürdő, külső fűtött medence és lebegőkabin is vár.

Természetesen vannak szaunák is (finn, infra, bio), no meg gőzkabin, amelyek bármelyike kitűnően szolgálja a testi megtisztulást és a lelki egyensúly helyrebillentését.

A legjobb váltogatni ezeket a helyszíneket: egy intenzív szaunázás után kimenni a szabadba, aztán vissza mondjuk a lebegőkabinba.

Ez utóbbi a float spa, egy magas sókoncentrátumú, különleges formájú és atmoszférájú kétszemélyes medence, amelyben a holt-tengeri lebegést imitálva lazulhatnak el. Semmiféle terhelés nem éri az izmainkat, ízületeinket, így azok teljesen ellazulnak, miként mi magunk is; relaxáció, meditáció, töltődés. Kinek, mi, de az biztos, hogy a lebegőkabin mindenkire hatással van.

Még olyan különlegességeket is kipróbálhatunk, mint egy Omorovicza rituálé: a luxus kozmetikai márka ugyanis felismerte a magyar termálvíz és gyógyiszap bőrszépítő hatásait. A legújabb ásványi anyagok, az emberi érintés és a gyógyvizek rendkívül magas ásványianyag-tartalma szó szerint szerves része egy Omorovicza arckezelésnek. A kizárólag a LUA Resort számára kialakított masszázs során az arcizmaink ellazulnak a profi masszázsterapeuta ujjbegyei alatt, ezt követi a test ellazulása, mindent áthatnak a finom illatok, és az érzés, hogy ilyen kényeztetésben bizony a kiválasztottaknak lehet részük.

Nyilván nem fogunk hibázni a Michelin-ajánlással rendelkező NOON bár és étterem menüsorában sem, legyünk akár gluténérzékenyek, peszketariánusok vagy bármi más, sőt akár ezek szabadon választott kombinációi.

Vacsora előtt/után vár a LUA Beach, partmenti medence, napozóterasz, móló, kényelem, séta, egy könnyed úszás, ami jól esik a testnek megannyi passzív kikapcsolódás után. A nap végén pedig visszahúzódunk a szobánkba, ahol azonban a kellemes terasznak köszönhetően szintén kapcsolatban maradhatunk a Balatonnal és a környező természettel, ami indokolt is, elvégre egy örök szerelemről beszélünk.

(Fotók: LUA Resort)

nagy sztori | balaton | ötcsillagos | lua resort | balatonfüred

Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek

Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”