Ilyen, amikor a Balaton partján Omorovicza rituáléval és lebegőkabinnal kényeztetnek

Vannak helyek, ahol tökéletesen el tudunk szakadni a hétköznapoktól, akár egy rövidebb pihenő alatt is. Kérdés nélkül ezek közé tartozik a balatonfüredi ötcsillagos, felnőttbarát LUA Resort is, ahol mindent megkapunk, amire egy önérzetes hedonista vágyhat egy elvonuláson.

Két éve nyitott meg Füreden a LUA Resort *****, és azóta is folyamatosan rajta van a radarunkon, nyilván nem véletlenül: a LUA Boutique RoomZ-vel együtt 81 szobát és 14 lakosztályt kínál a hotel, melynek szerencsés vendégei szabadon variálhatják az aktív és a passzív kikapcsolódás elemeit.

Kezdjük a tágabb környezettel! Az új kikötőben egyszerűen csak gyönyörködni is élmény, de ebben a hotelben lehetőségünk van a tó vizéről rácsodálkozni a part természeti szépségeire és építészeti csodáira, méghozzá luxus catering csomag társaságában.

Elég csak annyit mondanunk, hogy elénk tárul a mindig fenséges a Balaton-felvidék, a Tihanyi-félsziget az apátság épületével, és az innen nézve teljesen új arcát mutató keleti medence.

De a bérelhető elektromos eszközök közül szárazföldi is található (Vespa, rollert és kerékpár is), így akár a másik irányba is nekivághatunk a tájnak, megnézni, honnan nézelődtünk még az előbb.

Ám az imént elvonulást ígértünk, ami persze jelenthet robogózást is, de egy pár két tagja közül az egyiket biztosan magával ragadja a wellness-részleg pazar felhozatala.

Talán egyebet sem kell említenünk, mint a több mint ezer négyzetméternyi képernyőmentes teret, ami önmagában is felér egy lottóötössel, de a LUA Spában emellett belső panorámás élménymedence, pezsgőfürdő, külső fűtött medence és lebegőkabin is vár.

Természetesen vannak szaunák is (finn, infra, bio), no meg gőzkabin, amelyek bármelyike kitűnően szolgálja a testi megtisztulást és a lelki egyensúly helyrebillentését.

A legjobb váltogatni ezeket a helyszíneket: egy intenzív szaunázás után kimenni a szabadba, aztán vissza mondjuk a lebegőkabinba.

Ez utóbbi a float spa, egy magas sókoncentrátumú, különleges formájú és atmoszférájú kétszemélyes medence, amelyben a holt-tengeri lebegést imitálva lazulhatnak el. Semmiféle terhelés nem éri az izmainkat, ízületeinket, így azok teljesen ellazulnak, miként mi magunk is; relaxáció, meditáció, töltődés. Kinek, mi, de az biztos, hogy a lebegőkabin mindenkire hatással van.

Még olyan különlegességeket is kipróbálhatunk, mint egy Omorovicza rituálé: a luxus kozmetikai márka ugyanis felismerte a magyar termálvíz és gyógyiszap bőrszépítő hatásait. A legújabb ásványi anyagok, az emberi érintés és a gyógyvizek rendkívül magas ásványianyag-tartalma szó szerint szerves része egy Omorovicza arckezelésnek. A kizárólag a LUA Resort számára kialakított masszázs során az arcizmaink ellazulnak a profi masszázsterapeuta ujjbegyei alatt, ezt követi a test ellazulása, mindent áthatnak a finom illatok, és az érzés, hogy ilyen kényeztetésben bizony a kiválasztottaknak lehet részük.

Nyilván nem fogunk hibázni a Michelin-ajánlással rendelkező NOON bár és étterem menüsorában sem, legyünk akár gluténérzékenyek, peszketariánusok vagy bármi más, sőt akár ezek szabadon választott kombinációi.

Vacsora előtt/után vár a LUA Beach, partmenti medence, napozóterasz, móló, kényelem, séta, egy könnyed úszás, ami jól esik a testnek megannyi passzív kikapcsolódás után. A nap végén pedig visszahúzódunk a szobánkba, ahol azonban a kellemes terasznak köszönhetően szintén kapcsolatban maradhatunk a Balatonnal és a környező természettel, ami indokolt is, elvégre egy örök szerelemről beszélünk.

(Fotók: LUA Resort)

balatonfüred | nagy sztori | balaton | lua resort | ötcsillagos

Hat fantasztikus hely Horvátországban, amit ősszel meg kell nézni

Mobiladatokból derül ki, hol mennyit nyaralnak a magyarok

Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”