Túl van a nehezén a luxusipar

Felülmúlva a várakozásokat a tavalyi utolsó negyedévben egy százalékos árbevétel-emelkedést produkált az LVMH csoport, amelynek bevételei így 23,9 milliárd euróra – azaz közel tízbillió forintra – nőttek.

„Nem mondanám nagyszerűnek, de nem is katasztrofális, ahogy egyes kommentárok beállítják” – összegezte az LVMH legutóbbi pénzügyi negyedévét Jean-Jacques Guiony, a cégcsoport pénzügyi igazgatója a Financial Timesnak.

A luxusipar a számára kemény 2024-es év végén már a stabilizálódás jeleit mutatta, majd januárban a Richemont és a Burberry is erős bevételt produkált. Elsősorban az európai és egyesült államokbeli eladások javították a teljesítményt, illetve a Tiffany profitja alacsonyabb lett, miután jelentős befektetéseket tett az óra- és ékszer üzletágába.

A Tiffany sanghaji flagship store-ja
Olimpia, Notre-Dame

Antoine Arnault, az LVMH imázs és környezeti igazgatója egyedi hatásokról is beszélt, mindenekelőtt a tavaly nyári párizsi olimpiai és paralimpiai játékokról, amelyen hat brand – Berluti, CHAUMET, Christian Dior Couture, Louis Vuitton, Moët Hennessy és SEPHORA – is képviselte a cégcsoportot:

„Céline Dion az Eiffel-torony tetejéről énekelt egy csodálatos Dior-ruhában, Léon Marchand és más sportolók pedig új rekordokat döntöttek.”

További fontos hatásként a Notre-Dame restaurálását nevezte meg, ami „mindenkit megérintett”, és amihez az adományozók „példátlan nagylelkűsége” is hozzájárult, és persze – mondja Arnault –, az LVMH is az első naptól kezdve.

Környezetvédelem, támogatások

A cég kitett magáért a környezetvédelem terén is, legalábbis a termékeibe és csomagolásaiba bekerülő anyagok 31 százaléka ma már újrahasznosításból származik, továbbá öt év alatt 55,1 százalékkal csökkentette az energiaszükségleteihez felhasznált üvegházhatásúgáz-kibocsátást.

Arnault arról is beszélt, hogy a csoport 65 ezer alkalmazottja összesen 1,9 millió rászorulónak nyújtott támogatást valamilyen formában, elsősorban non-profit szervezeteken keresztül.

Egy jó kávé?

Megértjük, ha ezek után innál egy luxuskávét, amihez az égvilágon semmilyen különleges alapanyag nem szükséges.

(Források: Financial Times, LVMH, fotók: Wen Studio; Tiffany & Co.)

franciaország | louis vuitton | LVMH | luxusipar | párizs | luxus

FOLYTASD EZZEL

Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva

Sulciová Silvia interjú

Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom