Franciaország várhatóan hasonló lépést fog tenni, a sort pedig több uniós ország is követheti majd a közeljövőben.
Belgium bejelentette, hogy a zaj- és légszennyezés csökkentését célzó programjának részeként új adót vet ki a magánrepülőgépekre, valamint a régebbi, zajosabb kereskedelmi repülőgépekre.
Az új adók 2023. április 1-jén lépnek életbe.
Georges Gilkinet miniszterelnök-helyettes és közlekedésért felelős miniszter közleményében úgy fogalmazott: a brüsszeli nemzeti repülőtér közelében élők által tapasztalt zajszennyezés, akár Flandriában, Brüsszelben vagy Vallóniában élnek, nem maradhat következmények nélkül.
A brüsszeli repülőteret használó repülőgépek jelenleg is fizetnek adót a gépek által okozott zajszennyezés alapján, az új adó azonban a szén-dioxid-kibocsátást és a repülés hosszát is figyelembe veszi.
Minden, ötszáz kilométernél rövidebb repülőút esetén nőni fog az adóteher.
Eddig a magánrepülőgépek mentesültek az adófizetési kötelezettség alól, esetükben azonban az egy utasra jutó szennyezés sokkal magasabb, mint a kereskedelmi járatoknál.
A magánrepülőgépek adójának mértéke függeni fog a repülőgép korától és a repülés időtartamától.
Hasonló véleményen van Christophe Bechu francia környezetvédelmi miniszter is, aki még októberben kijelentette: kormánya a jövő évben ugyanerre a lépésre szánhatja el magát, de a kormánykoalíció néhány baloldali tagja a magánrepülőgépek teljes betiltását szorgalmazta – ez azonban nagyon valószínűtlennek tűnik.
Az EBAA (European Business Aviation Association) szerint a teljes tilalom megakadályozná az iparágat abban, hogy a jövőre nézve fenntartható stratégiákat dolgozzon ki. A szakmai szövetség közölte azt is, hogy az üzleti repülés csaknem 400 ezer embernek biztosít munkahelyet, és évente csaknem 90 milliárd euróval járul hozzá Európa GDP-jéhez.
(Forrás: RobbReport, fotók: Getty Images)
magánrepülő | adó | adófizetés
Mikrobiom és wellbeing, avagy ez lehet az új szupererőd
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!