A francia divat- és dizájnfőváros, Párizs ad majd otthon január 17–21. között az ötnapos Maison et Objet vásárnak, amely közel ötven országból érkezett tervezőkkel várja a dizájn iránt érdeklődőket. A vásáron az építész, belsőépítész, formatervező és műértő közönség megismerheti a legújabb bútorral, világítással és textíliával kapcsolatos trendeket, amelyeket a világ minden tájáról érkező dizájnerek prezentálnak majd.
Idén a Magyar Divat & Design Ügynökség koordinálásával tizenegy magyar márka vesz részt az eseményen egy látványos és formabontó installáció keretében, amelyet a környezettudatosság és célszerűség inspirált. A letisztult kiállítói térnek köszönhetően a tervezőknek lehetőségük nyílt komplex megoldások használatára is. A dizájn kialakítása során nélkülözhetetlen feltétel volt a lehető legkevesebb anyag és energia felhasználása, valamint az, hogy újra felhasználható lehessen a produktum. Mindennek eredménye, hogy bár az installáció a 2019-es London Design Fair vásárra készült, a környezettudatosság jegyében most személyre szabottan, de újból felhasználható.
Figyelembe véve a legjobb nemzetközi gyakorlatokat, a magyar dizájnmárkák nemzetközi promotálását egy egységes, Budapest-fókuszú, erős ernyőmárka alatt valósítja meg az MDDÜ.
A Budapest Select márka fő célja, hogy a tehetséges hazai tervezők saját márkajegyeiket megtartva, de egységes kommunikáció által kapjanak nagyobb figyelmet a nemzetközi megjelenések alkalmával.
A magyar márkák kiválasztása szakmai szempontok alapján történt, a döntés során kiemelkedően fontos elvárás volt, hogy a dizájnerek gondolkodásában megjelenjen a fenntarthatóság és a tudatos tervezői magatartás. A technológiát és innovációt magas szinten ötvöző tervezők portfoliói között egyaránt megtalálhatók ez egyszerre tradicionális, mégis kortárs textil- és kerámiatermékek, -lámpák, valamint a növényeket egyedi módon felhasználó bútorok is.
A Párizsba kiutazó tizenegy hazai márka már korábban is lehetőséget kapott arra, hogy nemzetközi eseményeken mutassa meg a tehetségét, és mind a visszajelzések, mind a stabil gyártói kapacitás és több éves szakmai tapasztalat alapján egyértelműen kiderült, hogy ezek a brandek tökéletesen illeszkednek a nemzetközi trendekbe, ezért is alkalmasak a külföldi piacon történő megjelenésre.
Olyan márkákkal és tervezőkkel találkozhatnak a vásáron, mint az Anna Regős, a Viaplant, a Position Collective, a LumoConcept, a Planbureau, a Plydesign, a Komonka, a Nieto Light, a Socowoo, a Beweq és Ábel Lakatos.
Ez is érdekelhet:
design | párizsi dizájnvásár | dizájnvásár | lakerendezés | Maison et Objet
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!