Tervei szerint kedvező áron újítana fel három, az Irma hurrikán által 2017-ben súlyosan megrongált luxus szuperjachtot a török Mavi Yachts hajógyár.
A Mondomarine 41 méter hosszú Sierra Romeójáról, a Sanlorenzo 38 méteres Princess Claudia II-jéről és a Benetti 28 méter hosszú Mariale V-jéről van szó.
"Ez egy egyszeri lehetőség" – mondta Haluk Gundogdu, a Mavi képviselője,
aki szerint valamennyi csodahajó kulcsrakész állapotba hozható, vagy eladható – még jelenlegi stádiumában is.
A hurrikán túlélői most a Mavi isztambuli hajógyárában pihennek. A szerkezetek állítólag épek, a károk nagy része inkább felületesnek mondható, ezért állítja azt a hajógyár, hogy mindegyik jacht "újraéleszthető" az eredeti ár töredékéért.
A 2007-ben vízre bocsátott Sierra Romeo egyike a Mondomarine 41M sorozat két darabjának. Korábban tízmillió dollárért cserélt gazdát, most nagyjából 713 ezer dollárért (kb. 295 millió forintért) jegyzik. Teljesen "le kell vetkőztetni", ami azt jelenti, hogy az eredeti elrendezését nyugodtan át lehet alakítani. Ahhoz, hogy a Sierra Romeo új ruhát kapjon, a Mavi szerint körülbelül 6,15 millió dollárt kell rákölteni.
A Princess Claudia II a Sanlorenzo rendkívül sikeres 40 Alloy sorozatának tagja. Ezek a modellek jellemzően 7,2 és 17,5 millió dollár közötti áron kelnek el, de a sérült 2011-es szépség most 918 ezer dollárért (kb. 380 millió forintért) vihető. A jacht a hurrikán során teljesen elsüllyedt. A hajógyár becslése szerint körülbelül 6,7 millió dollárt kellene ráfordítani, hogy újra harcképes legyen.
A Mariale V-t 2015 óta szelte a habokat a Benetti népszerű, Delfino 93-as szériájának részeként. A 14 példányos sorozat modelljei akár 6,15 millió dollárért is elkelhetnek, bár ez a leharcolt jacht "csak" 436 ezret (kb. 180 millió forintot) ér. Külsejét a Stefano Righini Design tervezte, az enteriőrt pedig bárki megálmondhatja, merthogy azt gyakorlatilag teljesen ki kellett szedni. Mindent összevetve 2,6 millió dollárral kell pluszban számolni a kért összeg felett.
A három teljesen felújított jacht összesen tehát 17,5 millió dollárba kerülne. A Mavi nem közölte, hogy a munkálatok külön-külön mennyi időt vesznek igénybe, de az biztos, hogy egy ilyen kaliberű álomflotta nem jön össze egyik napról a másikra.
Kétszintes loftok, a padlótól a plafonig érő ablakok, saját erkélyek és magas mennyezet – az ultraluxus rezidenciák jellemzői várják azokat, akik felszállnak a Ritz-Carlton Yacht Collection első hajójára, az Evrimára, amely – több mint két évnyi halasztás után – októberben indul első útjára a Földközi-tengeren.
(Forrás: Robb Report, fotók: Robb Report, Mavi Yachts, Mondomarine, Sanlorenzo)
mavi | szuperjacht | jacht | luxus | ajánlat
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!