Close
Hosszabb túrákra optimalizált praktikus versenyautó a 620 lóerős McLaren GT

Hosszabb túrákra optimalizált praktikus versenyautó a 620 lóerős McLaren GT

A brit gyártó legújabb modelljével szeretné újradefiniálni a gran turismo-szellemiséget, vagyis a túrakocsik szegmensét. Ennek érdekében minden eddiginél kényelmesebb és tágasabb luxusautót építettek.

Az új McLaren GT kimondottan a kontinenseket átszelő, hosszú utakra készült, ilyen esetekben pedig elengedhetetlen, hogy a belső tér komfortos legyen, illetve elegendő csomagtér álljon a rendelkezésünkre. Persze azt se bánja az ember, ha mindehhez versenyautóhoz méltó teljesítmény és páratlan dinamika társul.

Ami az autó szerkezetét illeti, a többi McLaren modellhez hasonlóan ez is kimagasló erősséget garantáló karbonvázzal rendelkezik, ami ahhoz is hozzájárult, hogy az új GT igazi pehelysúlyú versenyzőnek számít; a menetkész tömege mindössze 1530 kilogramm.

Ezt azt jelenti, hogy több száz kilóval könnyebb a konkurenseinél,

pedig a maga 4,68 méteres hosszával és 2,09 méteres szélességével az eddigi legnagyobb McLaren modellnek számít.

Mivel a kivételesen kis tömegéhez brutális teljesítmény párosul, a végeredmény egészen elképesztő.

A motorháztető alatt a már jól ismert négyliteres biturbó V8-as blokk lapul, ami 620 lóerővel és 630 Nm nyomatékkal repíti a GT-t a kontinens egyik végéből a másikig.

Jelenleg nem tudunk elképzelni olyan túrát, aminek ne vágnánk neki szívesen ezzel az autóval, amely 3,2 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 326 km/h.

Persze a teljesítmény önmagában nem lenne elég ahhoz, hogy az új GT valóban megállja a helyét túrakocsiként is. Szerencsére azonban a kényelemre se lehet panasz, erről többek között a Proactive Damping Control nevű elektronikus vezérlésű lengéscsillapítók, illetve a könnyed mindennapi használatra optimalizált kormány- és fékrendszer gondoskodnak.

No meg persze a legfinomabb anyagokból kialakított utastér, ahol például motorosan állítható és fűthető nappabőr ülések, valamint tizenkét hangszórós Bowers & Wilkins prémium audiorendszer várja a szerencsés utasokat, akiknek összesen 570 literes csomagtér áll a rendelkezésére; az autó orrában egy 150 literes rekesz, míg hátul egy 420 literes poggyásztér található. Részünkről akár már indulhatunk is.

Az új GT már rendelhető, a szállítása az idei év végére várható. Az árát 163 ezer fontra lőtték be, ami nagyjából 60 millió forintnak felel meg.

Van egy jó hírünk.

Megjelent a Roadster magazin első nyomtatott kiadása, amelyben olyan történeteket gyűjtöttünk össze, amelyek minket is folyamatosan inspirálnak. Szerintünk szép lett, reméljük, neked is tetszeni fog.

Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazin első számát.

Ez is érdekelhet:

(Képek: McLaren)

Close