Elektromos változatban is elkészült a Mercedes legendás terepjárója

1979 óta íródik a Mercedes terepjárójának története, és a Geländewagen, azaz terepjáró után elnevezett G-osztály rövidesen legendává vált. Mégsem gondoltuk volna, hogy elektromos autó lesz belőle, pedig ez a hajtás számos előnnyel jár.

A G-osztály jelenlegi változata inkább csak stílusában idézi a hetvenes évekbeli elődjét, annál sokkal modernebb konstrukció, a legtöbb vevője pedig a 4 literes biturbó V8-as motorral választotta. A Mercedesnél azonban egy ideje már dolgoztak az elektromos változatán, és most itt az emissziómentes terepjáró, ami rendesen kihasználja a hajtás előnyeit.

Az elektromos G-osztály mind a négy kerekéhez került egy elektromotor, amiket az autó elektronikája egyenként is tud vezérelni, és ennek köszönheti az egyik legizgalmasabb megoldását. A két oldalon lévő kerekek ellentétes irányú forgatásával

az elektromos Mercedes képes egy helyben megfordulni, akárcsak egy tank!

Persze más előnye is van az elektromos hajtásnak egy off-road autóban,

például nem olyan kényes a vízre, mint a benzinmotor, ezért a G-osztály képes akár 85 centiméter mély vízen is átkelni. A hatalmas autóhoz jókora akkumulátor kell, és ezt a terepjáró masszív alvázába szerelték, amit szénszálas anyagból készült panelekkel védenek a sérülésektől.

Mivel az elektromos G-osztály üresen is több mint három tonnát nyom, nem árt, ha erős.

Nincs is vele gond, a négy motorja együtt 587 lóerőre és elképesztő 1164 Nm nyomatékra képes, amivel a Mercedes monstrumja 4,7 másodperc alatt rajtol nulláról százra, és a nem éppen aerodinamikus karosszéria ellenére 473 kilométert megy egy feltöltéssel.

Rajongani lehet a G-osztály formájáért is, ezért az elektromos változat dizájnja nem sokban különbözik a V8-astól.

A jellegzetesen kerek fényszórók közé az EQ modellek fekete panelje kerülhet, de csak ha a vevő is úgy akarja. A terepjárók elmaradhatatlan kelléke, a pótkeréktartó pedig már nem kerek, és ötletes módon a töltőkábeleket lehet benne tárolni.

Nincs elektromos változata, de tölthető hibridet és számtalan digitális megoldást találunk a Mercedes új limuzinjában, az E-osztályban, amelyről ebben a cikkünkben olvashatsz.

terepjáró | elektromos autó | mercedes | mercedes-benz | mercedes-benz g osztály

FOLYTASD EZZEL

Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban

Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Rendeld meg a Roadster magazin 19. számát!

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Kulisszák mögött: megnéztük hogy készülnek a prémium bútorok
Hirdetés