2011-ben adományozták ezt az 1961-es MGA Roadstert a Peterseni Autóipari Múzeumnak, amely restauráltatta a kissé megviselt, krémszínű járművet. Remek döntés volt.
Ilyen állapotban került közel tíz éve a múzeum birtokába a veterán autó, amelyet az utolsó csavarig szétszedtek:
Kapott egy új festést, újrakárpitoztatták, és egy fekete színű, vörös bőrüléses, stílusos fenevad vált belőle.
A restaurálás során az 1,6 literes, négyhengeres motor nagyobb teljesítményű lett, továbbá a roadstert négy tárcsafékkel, teljesen új futóműalkatrészekkel és Jaeger műszerekkel vértezték fel.
Az MGA Roadsterbe belekerült egy MGB hengerfej, egy Weber vízszintes áramlású karburátor, egy erősített vezérműtengely, egy rozsdamentes acélból készült kipufogórendszer,
és említsük meg a túlméretezett dugattyúkat is. A fotókat elnézve az ember szinte ott érzi magát egy hatvanas évekbeli James Bond-filmben, annyi különbséggel, hogy James Bondnak sosem volt angol roadstere, csak az első, 1962-es filmben, a Dr. Nó-ban vezetett Triumph Heraldot, de azt még nem tudatosan választották a karakteréhez, mint később az Aston Martin DB5-öt és a Lotus Espritet.
A Roadsterben már egy négyfokozatú manuális sebességváltó és egy Sebring stílusú szélvédő található, a krómozott sokküllős felnik pedig felteszik az i-re a pontot. A gyönyörűen felújított MGA Roadster nem volt sokáig a Petersen Autóipari Múzeum tulajdonában, ugyanis szeptember 26-án 115 ezer dollárért sikerült elárverezniük az éves adománygyűjtő gálájukon.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: Bring Trailer, Cool Material)
MGA Roadster | 1961 MGA Roadster | restaurálás
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!