Ez az a champagne, ami Napóleon kedvencének számított. Ezt a champagne-t locsolták először pilóták autóversenyek után. Ez az a buborékos ital, amit Freddy Mercury és a Queen is megénekelt, és amit a néhai II. Erzsébet brit uralkodó a legszívesebb fogyasztott. Ha a champagne a pezsgők arisztokráciájának számít, akkor a Moët & Chandon közöttük a király.
A legerősebb négy betű
Amikor 1987-ben létrejött a világ legerősebb négy betűje, az LVMH, egy olyan négyesfogat született meg, amely 2021-ben 329 milliárd eurót ért, és ezzel Európa legértékesebb vállalatának számított. A rövidítés első két betűje a Louis Vuittont, az utolsó két betűje pedig a Moët Hennessyt takarja, két patinás, az 1700-as évekbe visszanyúló márkát. Ebből a Moët & Chandon egy Épernay-i champagneház, az ikonikus champagne-i borvidék legfényesebben ragyogó csillaga. Jelentőségüket nem lehet palackokban és eurómilliárdokban kifejezni, a Moët ugyanis az a champagne, amely talán a legtöbbször szerepelt a kultúrtörténelem fontos pillanataiban, aláhúzva vagy éppen emelve az egyes események fontosságát. De ne szaladjunk ennyire előre, inkább tekerjük vissza az idő kerekét 1445-re!
Miért 1445?
Azért, mert a VII. Károly, Franciaország királya ebben az évben emelt nemesi rangra egy holland származású testvértpárt, Jean és Nicolas Moët-et. A leszármazottjuk, a borkereskedő Claude Moët volt az, aki 1743-ben a Champagne-i borvidék szívében megalapította a Moët champagneházat. XV. Lajos király körében népszerű volt a buborékos ital, az ügyes kereskedő pedig hamarosan az arisztokrata körök egyik legfontosabb beszállítója lett. A többgenerációs családi üzlet 1833-ban bővült tovább, ekkor a vállalkozás feje, Victor Moët üzlettárssá tette sógorát, Pierre-Gabriel Chandon de Briailles-t. Ezzel létre is jött a ma is ismert Moët & Chandon elnevezés.
Mondd ki a t betűt!
Apropó, a fogyasztók 90 százaléka valószínűleg rosszul ejti ki a brand nevét, a Moët végén a t hang ugyanis nem néma. Ennek a francia kiejtéssel ellentmondó megoldásnak az az oka, hogy a holland származású család generációkon át kitartott a holland kiejtés mellett és nem franciásodtak el. A gallok nemzeti öntudatát ismerve ez cseppet sem lehetett könnyű!
Napjainkban ez a legnagyobb champagneház, ami mérete ellenére sikeresen őrizte meg exkluzivitását és elit státuszát. A signature Moët & Chandon Brut Impérial mellett a legfontosabb termékei a Rosé Impérial, és a legjobb évjáratokat felölelő Grand Vintage Champagne-sorozat.
Időtlen tökéletesség, mindig és mindenhol
A klasszikus Moët & Chandon Brut Impérial a champagne-ok hagyományos szentháromságán alapszik: a pinot noir, a chardonnay és a pinot menuier trióján. Ugyan a champagneház rendelkezik 1190 hektárnyi szőlővel, ez messze nem elegendő számukra. Mit lehet tenni? Felvásárolnak a borvidék growereitől: többszáz kistermelő járul hozzá szőlőivel a Moët & Chandon teljesítményéhez. Az alap tehát egyszerű – három szőlőfajta –, ám az azt követő metódus nagyon komplex, a kulcsszó a blending, amely során a champagne azzá a varázslatos, emblematikus nedűvé nemesedik, amelyet nem véletlenül magasztalnak az égbe a világ minden pontján.
A több száz éves tapasztalatnak köszönhetően a Moët & Chandon Brut Impérial évről évre ugyanazt a zseniális ízprofilt hozza, így mindegy, hogy Szingapúrban kérünk ki egy palackkal idén szilveszterkor, vagy öt év múlva egy budapesti rooftop bárban, mindig ugyanazt a stílust és felemelő élményt fogjuk tapasztalni.
– A Moët & Chandon termékei közül elsőként a Moët & Chandon Brut Impérialt tudom kiemelni, ami talán a legismertebb champagne – minden másodpercben nyílik egy palack a világon – mondja Kacsóh Gábor, a Moët & Chandon márkát hazánkban képviselő Fine Brands Company Zrt vezérigazgatója. – Ugyanakkor a márka számos forradalmi újítással is kitűnik a champagne-ok kínálatából. Az innováció iránti elkötelezettségük hozta létre az Ice Impérial-t, az első olyan champagne-t, amelyet jéggel kell fogyasztani. Ha egy ikonikus, igazán tradicionális italra vágyunk, akkor a különleges minőségi fokozatot jelentő Grand Vintage 2015-öt tudom ajánlani. A Grand Vintage egy évjáratos champagne, amelyet öt évig tartanak seprőn, és remekül illik bármilyen emlékezetes alkalomhoz.
A vágy nem is annyira titokzatos tárgya
AMoët & Chandon 1971-ben egyesült a Hennessyvel, a négy nagy konyakház egyikével, és ezzel a lépéssel a világ egyik legvonzóbb prémium italbrandjévé váltak. Az évtizedek során erőlködés nélkül emelkedtek státuszszimbólummá. Ma már nem kell magyarázat: egy palack Moët & Chandon mindig garanciapecsétnek számít, a szofisztikáltság, a felsőpolcos hedonizmus és a stílusosság szimbóluma.
Rajongóinak tábora egészen Napóleonig nyúlik vissza, a legendák szerint a hadvezér mindig alapos készletet tartott a buborékos italból, és nem véletlenül származik tőle az a mondás, hogy minden csata idején kell egy kis champagne. Győzelem esetén az ember megérdemli, ha pedig veszít, akkor szüksége van rá. Egy másik uralkodó, II. Erzsébet kedvencének is számított, a ház meg is kapta az angol uralkodóház királyi tanúsítványát, így 739 másik vállalattal együtt engedéllyel használhatják a brit birodalom legfontosabb családjának címerét. A Moët & Chandon könnyen felismerhető palackja 1967-ben a Le Mans-i autóverseny végén is feltűnt. A sporttörténelemben ez volt az első alkalom, hogy a pilóták champagne-t locsolva kezdtek ünnepelni. Amikor a Concorde elsőször repülte át az Atlanti óceánt 1972-ben, mi más is pukkanhatott volna fedélzeten, mint egy palack Moët. Ugyanez az ünnepelt nedű folyt a kultikus manhattani diszkó, a Studio 54 nyitóbuliján és 2006-ban is ezzel koccintottak a New York-i Szabadság szobor 120. születésnapjának alkalmával.
Nem kérdés, a Moët & Chandon presztízse semmihez sem hasonlítható, ha van pezsgő, amelyet kétségtelenül a nagy pillanatokhoz terveztek, az mindenképpen ez.
pezsgő | champagne | Möet & Chandon
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!