Az első és egyetlen Antonov An-225 Mriya-t Oroszország február végén semmisítette meg.
Még az év elején, az orosz-ukrán háború kitörését követően semmisült meg a világ legnagyobb repülőgépe, Ukrajna azonban újjáélesztheti.
Volodimir Zelenszkij ukrán elnök a közelmúltban jelentette be, hogy megépítik a második Antonov An-225 Mriya-t, az új repülőgépet pedig a háborúban elesett pilótáknak szentelik majd,különösen azoknak, akik Mariupol védelme közben vesztették életüket.
Az ukrán „álom” szóról elnevezett Mriya egy gigantikus teherszállító repülőgép volt, amelyet a szovjet Antonov tervezőiroda épített a 1980-as évek végén. Az eredeti modell, amely 1988-ban repült először, számos világrekordot állított fel méretével, szárnyának fesztávolságával és súlyával.
Antonov eredetileg két Mriyát tervezett, de a második modell építése 1994-ben forráshiány miatt leállt. Az ikonikus gép újraélesztése rengeteg időt és pénzt igényel.
Zelensky nyolcszázmillió dollárról beszélt, de a valóságban ez még többe is kerülhet.
Az Ukroboronprom védelmi ipari konszern még februárban úgy becsülte, hogy egy új Mriya megépítése több mint hárommilliárd dollárba kerülne, és öt évig tartana, üzemeltetése pedig óránként harmincezer dollárt emésztene fel.
(Forrás: RobbReport, fotók: Getty)
ukrán repülő | orosz háború | oroszország | ukrajna | repülőgép | orosz-ukrán háború
A modern luxus nyomában a Range Roverrel
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!