Világszerte hetvenhét százalékkal csökkent a nagy múzeumok látogatószáma – derült ki a száz legnépszerűbb művészeti múzeum statisztikai adataiból, amelyet a The Art Newspaper ismertetett.
A művészeti folyóirat éves felmérése kiemelte, hogy a pandémia világszerte súlyos hatással volt a múzeumokra.
A párizsi Louvre könyvelhette el a legtöbb látogatót tavaly. A múzeum Leonardo-kiállítását egy nap alatt több mint tízezren tekintették meg. Összességében egész évben 2,7 millió látogató kereste fel az intézményt, ami az előző évi látogatószámnál hetvenkét százalékkal kevesebb.
A Mona Lisá-t egy átlagos évben több mint kilencmillióan nézik meg a Louvre-ban, a New York-i Metropolitan Múzeumban pedig a divatintézet éves kiállításának tavaszi megnyitására félmilliónyian is kíváncsiak. 2020 azonban cseppet sem volt hagyományos év a globális koronavírus-járvány miatt. A The Art Newspaper felmérése szerint a világ száz legnagyobb látogatottságú múzeumát hetvenhét százalékkal kevesebben keresték fel, mint előző évben.
Míg 2019-ben a száz múzeum 230 millió vendéget fogadott, tavaly csak 54 milliót, mivel a legtöbb intézményt hosszú időszakokra zárva kellett tartani a pandémiás szabályok miatt.
A londoni Tate Modernben – amelyet 173 napra zártak be – hetvenhét százalékkal kevesebb látogató fordult meg, így létszámuk 1,4 millióra esett vissza. A British Múzeumnak, amely 208 napig volt zárva, nyolcvan százalékkal volt kevesebb látogatója – 1,27 millióan jártak tavaly az intézményben. A New York-i Metropolitan Múzeum pedig – amely 202 napig maradt zárva – az előző évhez képest nyolcvanhárom százalékkal kevesebb vendéget fogadott, 1,12 millió főt. A múzeumok összességében mintegy 41 ezer napig voltak zárva, vagyis a tavalyi évben több mint egy évszázadnyi látogatás maradt el.
A művészeti folyóirat felmérése szerint a második legnépszerűbb múzeum tavaly a pekingi Kínai Nemzeti Múzeum volt 1,6 millió látogatóval. Az intézményt január 25-én három hónapra bezárták, és miután kinyithatott, látogatószámát kilencven százalékkal csökkentették, így napi harmincezer látogató helyett csak háromezer juthatott be. Augusztusra ezt a radikális kapacitáscsökkentést fokozatosan mérsékelték, és akkor már napi nyolcezer látogatót engedtek be.
Ázsia második leglátogatottabb múzeuma 2020-ban a japán Kanazava 21. századi Kortárs Művészeti Múzeuma lett 971 ezer látogatóval. Az intézményt tavaly szintén hónapokra zárták be a járvány miatt.
Békeidőben az esőnapos programok egyik legjobbja a múzeumlátogatás, és bár mostanában erre nem nagyon van lehetőségünk, illetve esőből is kevesebbet kapunk, a párizsi Louvre lehetővé teszi, hogy hosszú órákat barangoljunk az intézmény falai kozött – ingyen és online.
(Forrás: MTI, fotók: Getty Images, Pixabay)
koronavírus | visszaesett | járvány | látogatottság | múzeumokRáleltünk Budapest és a BMW legszorosabb párhuzamára
Őszinte, szórakoztató és sorsfordító – Így lett a Körvonal az ország kedvenc játéka

Beköszöntött az ősz, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 13. száma. Mit találunk benne? Bejárjuk Japán izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik legszínesebb és leghíresebb dizájnerével, Karim Rashiddal, Nápolyban megkóstoljuk Olaszország negyedik legjobb pizzáját, és benézünk az Attolini szabódinasztia műhelyébe is. A Napa-völgyben teszteljük, milyen az új, elektromos Rolls-Royce, és elbeszélgetünk a W luxushotelben megnyitott Nightingale by Beefbar alapítójával, Riccardo Giraudival is. Elmegyünk egészen Dél-Koreáig, hogy megnézzük közelről, milyen a világ egyik leghangulatosabb kávézója, a Mudzsige panzió, ezen kívül pedig találkozunk még párizsi keramikusművésszel, Japánban dolgozó magyar építésszel, vitorlázógép pilótával, egy római napszemüveg brand alapítójával, és a születésnapját ünneplő Babel Budapest megálmodójával is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!