Világszerte hetvenhét százalékkal csökkent a nagy múzeumok látogatószáma – derült ki a száz legnépszerűbb művészeti múzeum statisztikai adataiból, amelyet a The Art Newspaper ismertetett.
A művészeti folyóirat éves felmérése kiemelte, hogy a pandémia világszerte súlyos hatással volt a múzeumokra.
A párizsi Louvre könyvelhette el a legtöbb látogatót tavaly. A múzeum Leonardo-kiállítását egy nap alatt több mint tízezren tekintették meg. Összességében egész évben 2,7 millió látogató kereste fel az intézményt, ami az előző évi látogatószámnál hetvenkét százalékkal kevesebb.
A Mona Lisá-t egy átlagos évben több mint kilencmillióan nézik meg a Louvre-ban, a New York-i Metropolitan Múzeumban pedig a divatintézet éves kiállításának tavaszi megnyitására félmilliónyian is kíváncsiak. 2020 azonban cseppet sem volt hagyományos év a globális koronavírus-járvány miatt. A The Art Newspaper felmérése szerint a világ száz legnagyobb látogatottságú múzeumát hetvenhét százalékkal kevesebben keresték fel, mint előző évben.
Míg 2019-ben a száz múzeum 230 millió vendéget fogadott, tavaly csak 54 milliót, mivel a legtöbb intézményt hosszú időszakokra zárva kellett tartani a pandémiás szabályok miatt.
A londoni Tate Modernben – amelyet 173 napra zártak be – hetvenhét százalékkal kevesebb látogató fordult meg, így létszámuk 1,4 millióra esett vissza. A British Múzeumnak, amely 208 napig volt zárva, nyolcvan százalékkal volt kevesebb látogatója – 1,27 millióan jártak tavaly az intézményben. A New York-i Metropolitan Múzeum pedig – amely 202 napig maradt zárva – az előző évhez képest nyolcvanhárom százalékkal kevesebb vendéget fogadott, 1,12 millió főt. A múzeumok összességében mintegy 41 ezer napig voltak zárva, vagyis a tavalyi évben több mint egy évszázadnyi látogatás maradt el.
A művészeti folyóirat felmérése szerint a második legnépszerűbb múzeum tavaly a pekingi Kínai Nemzeti Múzeum volt 1,6 millió látogatóval. Az intézményt január 25-én három hónapra bezárták, és miután kinyithatott, látogatószámát kilencven százalékkal csökkentették, így napi harmincezer látogató helyett csak háromezer juthatott be. Augusztusra ezt a radikális kapacitáscsökkentést fokozatosan mérsékelték, és akkor már napi nyolcezer látogatót engedtek be.
Ázsia második leglátogatottabb múzeuma 2020-ban a japán Kanazava 21. századi Kortárs Művészeti Múzeuma lett 971 ezer látogatóval. Az intézményt tavaly szintén hónapokra zárták be a járvány miatt.
Békeidőben az esőnapos programok egyik legjobbja a múzeumlátogatás, és bár mostanában erre nem nagyon van lehetőségünk, illetve esőből is kevesebbet kapunk, a párizsi Louvre lehetővé teszi, hogy hosszú órákat barangoljunk az intézmény falai kozött – ingyen és online.
(Forrás: MTI, fotók: Getty Images, Pixabay)
világszerte | látogatottság | visszaesett | múzeumok | következmény | koronavírus
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!