A legtöbb utazónál már a felkészülés is a nyaralás része, elvégre fejben addig is lehet hangolódni az útra, impulzusokat gyűjteni a helyszínről, ráérezni, hogy mit is akarunk csinálni igazán. Ehhez képest újabban egyre többen különböző MI-eszközökkel tervezik meg a nyaralásukat.
„Hová menjünk, és mit csináljunk ott?” – ezt a kérdést idáig a párunknak, a családtagjainknak vagy annak a baráti körnek tettük fel, akikkel hajlandóak vagyunk egy nagyobb utat bevállalni. Mostanában viszont egyre többet gépelik be ezt, és hasonló kérdéseket a ChatGPT vagy a Claude nagy nyelvi modelljeibe.
És ha már beszélgetni kezdenek, nem állnak meg ennyinél: az MI lefordítja az egzotikus ételek neveit, segít repülőjegyet találni, miközben a szakértők arra figyelmeztetnek, hogy az említett, széles körben elterjedt MI-szoftverek nyelvi modellek, tehát nem feladatuk a pontos információk gyűjtése, csoportosítása, azaz a lényeges, adatszerű információkat minden esetben le kell ellenőrizni.
A jelenségről a Technologyreview számolt be részletesen, megjegyezve, hogy az utazás egyenesen az egyik legnépszerűbb téma a fent említett platformokon, miközben az olyan „szakcégek”, mint a Tripadvisor, az Expedia vagy a Booking.com szintén elkezdtek MI-alapú nyaralás-tervező termékeket piacra dobni.
Egyelőre nincs olyan MI-ügynökség, amely a teljes nyaralást mindenestül meg tudná szervezni, ellenben számtalan eszköz segíthet felturbózni a nyelvtudásunkat: találni olcsó szállást, ötleteket adni helyi programokra, akár megtervezni a napirendet.
Íme néhány tanulság a cikkből:
- Ha nem tudjuk, hová utaznánk, rengeteg kutatási időt megtakarítanak a nyelvi modellek, csak adjuk meg nekik minél részletesebben, milyen helyre utaznánk szívesen, és milyen élményre vágyunk.
- Ha már ott vagyunk, könnyen összeállíthatnak egy napi programot, például Firenze esetében megkérhetjük az MI-t egy toszkánai kirándulás megszervezésére érdekes látnivalókkal, kora délután egy jó étteremmel. Ebben az esetben is ellenőrizni kell gyorsan az útvonalat, az időjárást, hogy ne csússzon félre a program alapvető dolgokon. Hasznos lehet a Google Maps Immersive View funkciója, amely 3D-s modellen ábrázolja, hogyan néz majd egy adott hely egy adott napszakban egy támogatott városban a jövőben, akár négy napra előre. Időjárás-előrejelzés és forgalmi adatok alapján jelentősen változhat egy napi terv a szoftver segítségével, például ajánlhatja vagy épp elutasíthatja egy rooftop bár felkeresését.
- A repülőjárat- és hotelfoglalások már szinte óhatatlanul is használnak mesterséges intelligenciát, már csak az olcsóbb opciók megtalálása érdekében is. Van átfogó program is erre, mint a Google Geminije, aminek előnye, hogy az egyéni igényre szabott terv aztán egy kattintással megosztható az útitársakkal.
Nyilván fantáziától függően még sokféleképp hasznosíthatjuk a rengeteg tech eszközt egy-egy utazás során, elég a feliratokat automatikusan a mobil kamerájával lefordító programra vagy éppen a jatleg enyhítésében segítő, a személyre szabott átállást megtervező Timeshifter-re gondolni.
(Forrás: Technologyreview, képek: Tengr.ai, saját generálás)
mesterséges intelligencia | külföld | utazás | nyaralás
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!