Magas élet, nyüzsgés és természet Berlin legizgalmasabb kerületeiben

Berlinről az embernek elsőre talán a klubélet, a kísérletező művészeti szcéna vagy a zivataros történelem jut eszébe. A német fővárosban mindezt megtaláljuk, de az ismerős és kevésbé bejárt környékek még ennél is többet tartogatnak.

Berlinbe egész évben özönlenek a látogatók a világ minden tájáról, hogy elmerüljenek a kortárs művészet érdekességeiben, a változatos kulináris szcéna ízeiben, esetleg mellette bulizzanak egy jót, a felhozatal pedig nem kelt csalódást.

A város tizenkét kerületre oszlik, amelyek közel száz városrészt foglalnak magukban, melyek mindegyikének megvannak a maga sajátos hangulatai, ritmusai és látnivalói, és mindegyik más-más szemszögből mutatja be az egykor megosztott várost. Ha pedig a legjobb helyeket keressük Berlinben, ezeket a kerületeket mindenképp érdemes bejárnunk.

Mitte: ahol életre kel a történelem

A többször lerombolt és újjáépített Mittét, az egykori Kelet-Berlin központja főleg azoknak kötelező program, akik először járnak a városban. Akár egy egész napot is eltölthetünk itt a 20. századi történelem kulcsfontosságú pillanatai közt bolyongva. Kezdhetjük a napot a Brandenburgi kapunál, mondjuk egy kávéval az Adlon hotel To Go Coffee Shopjából.

Az egykori berlini fal vonalát követve ellátogathatunk a Holokauszt-emlékműhöz, majd megállhatunk egy pillanatra a Kelet- és Nyugat-Németország közötti egykori átkelőhelynek emléket állító Checkpoint Charlie mellett.

Innen a tágas Unter den Linden-en elsétálhatunk a világörökségi múzeumszigetre és az Alexanderplatzon található tévétoronyhoz. Egy délutáni teára beugorhatunk a Wilde Matilde kávézóba, ahol antik csillárok, körhinta-bárpult és rózsaszín fotelek kalauzolnak a boldog békeidőkbe és a süteménykülönlegességek valamint koktélköltemények világába.

Érdemes tennünk egy sétát a Spree folyó partján is, ahol az egész város leglátványosabb modern építészeti alkotásait láthatjuk, és ahonnan akár hajókirándulásra is indulhatunk.

Vacsorára beugorhatunk a japán stílusú Shiso Burgerbe egy tonhalburgerre vagy a szecsuáni Liu Nudelhausba, de ha hamisítatlan berlini hangulatban akarjuk tölteni az estét, az 1913-ban alapított Clärchens Ballhaus kétszintes báltermet választjuk, ahol német és olasz ihletésű ebédet és vacsorát szolgálnak fel csokornyakkendős pincérek.

Ha már elköteleztük magunkat a fine dining mellett, az elegáns Cordo borétterem lesz a mi helyünk, az estét pedig zárhatjuk a bohém hangulatú Café Cinemában vagy a Friedrichstrasse pályaudvar boltívei alatt megbújó Bar Tausendben.

Hogyan juss oda?

A Wizz Air hetente nyolc alkalommal indít járatokat Budapestről a Berlin Brandenburg Repülőtérre, ahonnan tömegközlekedéssel, taxival vagy reptéri transzferrel könnyen elérhetők a város izgalmas negyedei, de ha a környéket is szívesen felfedeznénk, a Wizz Air honlapján akár napi nyolc euróért autót is bérelhetünk. A repülőjeggyel együtt utasbiztosítást is vásárolhatunk, és így a váratlan helyzetek miatt sem kell agódnunk. Európa legzöldebb légitársasága megteszi a magáét, hogy mennyit sikerül felfedeznünk a lüktető Berlinből, az már csak rajtunk áll!

Charlottenburg-Wilmersdorf: A legjobb környék az előkelő élményekhez

A kerület nemcsak annak köszönheti fényűző atmoszféráját, hogy itt található a 17. századi, barokk stílusban pompázó Charlottenburg-palota, hanem a többi, elegáns barokk épületekkel és luxusbutikokkal szegélyezett utcának is.

Itt húzódik a város fő bevásárlókorzója, a 16. századi gyökerű Kurfürstendamm széles és hosszú boulevard-ja, melyet a berlini Champs-Élysées-nek is neveznek, és amelyet divattervezők butikjai és csillogó autószalonok öveznek.

Ha a nézelődés közben megpihennénk egy bivalymozzarellával és fekete szarvasgombával megrakott pizza mellett, a Bellucci nevű olasz étteremben a helyünk, ahol az ínycsiklandó falatok mellé különleges borkínálat társul.

A Breitscheidplatzon találjuk a kerület első számú retrolátvánosságát, a nyolcvanhat méteres, örökségvédelmi státuszt élvező Europa-Centert, a város első, 1965-ben épült bevásárlóközpontját.

Ha utunkat a fotó, a film és a dizájn világában elmerülve folytatnánk, a C/O Berlinben ezt interkatív kiállításokon keresztül tehetjük meg, és szintén a fotózás kerül a fókuszba a Helmut Newton munkássága előtt tisztelgő múzeumban. Ha maradnánk a művészet bűvkörében, a Deutsche Oper Berlinben világszínvonalú színpadi előadásokat láthatunk.

Kiállítás a Helmut Newton Foundation múzeumában

Ha pedig mindehhez elkelne egy kávé és néhány finom falat, a nemzetközi éttermeiről híres Kantstrassén jó eséllyel megtaláljuk azt, amit keresünk. Indíthatunk például a Café au Lait-ben vagy a legendás Schwarzes Caféban, ahol a ’70-es években Iggy Pop és David Bowie is megfordult, amikor a Nyugat-Német fővárosban élt.

A kerületben sok, a ’20-as éveket idéző vendéglátóhelyet találunk, ilyen például a ludwigkirchstrassei Bostich is,

ahol a belső teret a dizájnerberendezés mellett a vörös és a lágy mentazöld színek valamint a meleg vendégszeretet légköre uralja, és szintén a két világháború közötti időkbe vezet a Galander Charlottenburg bár, de a Rum Tradert és a Hat Jazz Bart is útba ejthetjük egy stílusos koktélért.

A Theater des Westens a Kantstrassén

Steglitz-Zehlendorf, a mesélő berlini erdő

Ha kiszakadnánk a város forgatagból, a hatalmas, 7500 hektáros Grünewald erdőnél keresve sem találhatnánk erre jobb helyet. A zöld lombok ráadásul három csodaszép tavat is rejtenek, ahol nyaranta fürdöni is lehet: a Wannsee-t, a Krumme Lanke-t és a Schlachtensee-t.

De nemcsak természeti látnivalók akadnak: itt áll a romantikus Grünewald vadászkastély, valamint a Brücke Múzeum, amelyben német expresszionista művek lenyűgöző gyűjteményét nézhetjük meg.

Wannsee

Ha Potsdam felé indulunk a Glienickei hídon, elhaladunk egy bájos, olasz stílusú palota, a Havel folyó partján álló Schloss Glienicke mellett, amelyet Károly porosz királyi herceg építtetett. Maga a híd viszont, amely összeköti Berlint és Potsdamot, a történelem egy egészen más korszakát idézi. Az egykori belső német határ közvetlenül a híd közepén futott át, ami a hidegháború idején a híd tökéletes helyszín volt az ellenséges ügynökök cseréjére. Steven Spielberg Kémek hídja című filmje, amelyet a helyszínen forgattak, az akkori ügyletek meglehetősen szürreális hangulatát idézi fel.

Egy romantikus kiránduláshoz tökéletes a Pfaueninsel (Pávasziget), melynek füves rétjein még mindig pávák sétálgatnak.

Finom falatokért a La Gondola Due olasz étterembe, vagy a német ízeket újragondoló Jungbluthba érdemes asztalt foglalnunk, egy kávéra a Café Petit Pâté-ba, egy koktélra pedig a Clandestine bárba érdemes beugornunk.

(Forrás: Lonely Planet, TimeOut, Culture Trip, Visit Berlin, képek: Getty Images)

látnivaló | Mitte | berlin | Charlottenburg-Wilmersdorf | kávézó

Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek

Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Ez az egzotikus hely lesz a következő téli nyaralások favoritja!