Némi mérnöki munka is kellett ahhoz, hogy a dániai híd ne fogjon ki a világ legnagyobb tengerjáróján.
A Royal Caribbean 365 méter hosszú Icon of the Seas nevű hajója, mely a világ legnagyobb tengerjárójának ígérkezik, december 1-én indult el a finnországi Meyer Turku hajógyárból a spanyolországi Cádizba, ahol elvégzik rajta az utolsó simításokat, mielőtt jövőre az első üdülőútjára indul.
A Finnországból Spanyolországba vezető út során a hajónak egy nem elhanyagolható akadállyal kellett szembenéznie Dániában: a Sjælland és Fyn szigetet összekötő, a Nagy-Bælt felett átívelő híddal.
Ahhoz pedig, hogy átférjen alatta, szükség volt egy trükkre. Mielőtt odaért, be kellett húzni a kéményeit, így a hajó teteje néhány méterre került a hídról.
A hajótársaságnál már nem ismeretlen ez az eljárás, az Icon-, Oasis- és Quantum-hajók mind behúzható kéménnyel rendelkeznek.
Az Icon of the Seas 2024. január végén indul egy hetes karibi körutazásokra Miamiba. A legolcsóbb út személyenként 3023 dollárnál (körülbelül egymillió forintnál ) kezdődik, ami valamivel több mint 430 dollárt (körülbelül százötvenezerforintot) jelent naponta.
A Royal Caribbean az utóbbi időben sorozatban gyártja az óriáshajókat. Az előző legnagyobb tengerjáró hajója, a Wonder of the Seas 2022-ben indult útjára, a következő, hasonlóan nagy tengerjáró, a Star of the Seas pedig 2025-ben indul útjára.
Egy óceán- vagy tengerjáró hajós utazás a luxus csúcspontját jelenti; néhány napig nyugodtan hátradőlhetünk, miközben lesik minden kívánságunkat. Így voltak ezzel a Norwegian Cruise Line utasai is egészen addig, amíg Spanyolországba nem értek.
(Forrás: Business Insider, képek: Royal Caribbean)
hajó | óceánjáró | tengerjáró | Royal Caribbean | Icon of the Seas
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!