Az Onyxot szétverték, de ettől még jól érzed magad benne

Benéztünk az átalakulóban lévő, két Michelin-csillagos étterembe és végigettük a Dekontrukciós menüsort.

Tavasszal alaposan kifaggattuk az Onyx vezetőit, hogy mire készülnek, most viszont bele is kóstoltunk, milyen irányba is mehet az ország egyetlen két Michelin-csillagos étterme. Júniusban négy estére ismét megnyitottak, hogy a Dekontrukciós vacsoramenü keretében mutassák meg néhány szerencsés vendégnek, hogy hol is tartanak éppen az átalakulásban.

Nézzük, hogyan írtak az estéről a saját szavaikkal:
„Az elemekre szedett ételek, eszközök és élmények a lebontott étteremmel együtt végül úgy állnak össze, mellyel megmutatunk egy részletet abból a progresszív ONYX-ból, amit megálmodtunk. Nem csak az enteriőr, de vele együtt filozófiánk és ételeink is átalakulnak. Ezért elhatároztuk, hogy olyan élményt hozunk létre, egy olyan menüsorral, ami semmihez sem hasonlítható és amelynek megalkotása során mi magunk is egy nagyon izgalmas utat jártunk be.

Az ONYX régi menüsorából kiválasztottunk hét klasszikus fogást, melyeket alkotóelemeire bontottunk, elemeztünk, és ételenként mindössze három alapanyagot megtartva, teljesen új ételekké formáltunk erre az estére. Ez a tematikus menüsor a fogásokon keresztül mutatja be a folyamatot, amelyet DEKOSNTRUKCIÓNAK neveztünk el.”

A vacsora kilenc fejezetből állt – kiválasztás, bontás, elemzés, szűrés, kísérletezés, adatrendezés, összehasonlítás, konklúzió, relikvia –, mindegyik fejezet egy-egy fogást takart. Filozofikus megközelítésből tehát nem volt hiány, ahogyan eredeti, izgalmas megoldásokból sem. Az ételsorokat az Onyx sommelier-je, Angermann Öcsi emelte új szintre, aki buborékos tételekkel kísért minden egyes fejezetet.

Metamorfózis közben az Onyxban

Senki sem tudja még, milyen lesz a jövő Onyx-a – lehet, hogy a kreatív energiák más irányba viszik ahhoz képest, amit ezen az estén tapasztaltunk – de az biztos, hogy ez a pillanatfelvétel szórakoztató és kellemes volt.

Ötféle vajjal indult a kaland
Fogas, cékla, áfonya
Feketegyökér, petrezselyem, grapefruit

Az új alkotógárda operatív séfje, Horváth Ákos séf (ex-Márga), ugyan még nem vett részt teljes mellszélességgel a menü összeállításában, de ettől még útkeresős üzemmódban előadott kulináris sziporkázásnak lehettünk tanúi. Horváth Ákos amúgy "csak" egy a négy plusz két fős konyhai divízióból, ott van még mellette  Tóth Ági: logisztikai séf, Borsos Zsuzsi, cukrász séf, Várvizi Péter: kutató séf és őket egészíti ki Góg Angéla művészeti vezető, Merkl Márta food design kutató.

Az est legjobb fogása: pisztráng, karfiol, datolya
Szarvas, csicsóka, turbolya
Desszert: Túró Rudi Onyx-módra

“Mi most azt szeretnénk, hogy egy olyan dolgot tegyünk le az asztalra, ami a csapat tíz tagjának a szűrőjén átment – mondja Niszkács Anna. – Ami fontos még nekünk, hogy a vendégeink mosolyogva, élményekkel gazdagodva menjenek el tőlünk. A jövő Onyxa egy élményműhely lesz.”
Ezt még Niszkács Anna mesélte nekünk tavasszal, és semmi okunk sincs kételkedni abban, hogy jó úton járnak.