Miközben drámaian csökkent Oroszország légi összeköttetése a világ nagy részével, a Közel-Kelet és Törökország viszonylatában nőtt a forgalom.
A ForwardKeys nevű cég a repülőjegy-foglalások alapján elemezte azt, hogy milyen hatást gyakorolt a háború az utazásra. Mint kiderült, a háború kitörését követő évben az Oroszország és a Közel-Kelet közötti járatokra 27 százalékkal, a törökországiakra pedig 26 százalékkal több jegyet adtak el, mint a járvány előtti azonos időszakban.
Összehasonlításképpen: az EU-ba és az Egyesült Királyságba irányuló forgalom 99 százalékkal, Észak-Amerikába 92 százalékkal, az Ázsia csendes-óceáni térségébe 87 százalékkal, Afrikába és Amerika többi részére pedig 76 százalékkal csökkent a forgalom, míg Európa többi részére 20 százalékkal kevesebben utaztak.
A háború első tíz hónapjában a legmeglepőbb tendencia talán az volt, hogy a gazdag oroszok nagy lendülettel vágtak neki a világnak, míg a kevésbé tehetősek inkább otthon maradtak.
A háború kezdetétől, február 24-től december végéig az Oroszországból induló jártokra szóló prémium osztályú jegyek eladása tíz százalékkal lendült fel a járvány előtti szinthez képest. A turistaosztályúaké viszont 70 százalékkal csökkent. 2023 elejétől azonban mintha változott volna a helyzet, legalábbis február 15-ig a prémium osztályú repülőjegyek foglalása 26 százalékkal marad el a 2019-es szinttől, a turistaosztályúaké pedig 66 százalékkal.
A tehetős oroszok kedvenc úti célja Egyiptom volt, ahová 181 százalékkal nőtt az utazások száma a járvány előtthöz képest,
majd a Maldív-szigetek jön 137 százalékkal, az Egyesült Arab Emírségek 108 százalékkal, Thaiföld 81 százalékkal, Törökország pedig 41 százalékkal.
Az összes utazást, azaz a prémium és a turistaosztályt együttvéve azonban más a kép: így az oroszok körében az elmúlt év legkedveltebb útvonala Antalyába, a török riviérára vezetett.
Moszkva három nagy repülőteréről, a Vnukovóról, a Domogyedovóról és a Seremetyjevóról induló járatok száma 144, 77, illetve 74 százalékkal nőtt a járvány előtti szinthez képest. Szintén népszerű úti cél volt Isztambul, Jereván, Dubaj és Taskent.
Az orosz légtérzár feltűnő hatása még, hogy az Európa és Ázsia csendes-óceáni térsége közötti repülési idő és költségek jelentősen nőttek. A leginkább érintett útvonalak a Franciaország, Németország, Skandinávia és az Egyesült Királyság valamint Japán és Dél-Korea közöttiek.
Eközben az oroszok egykori kedvenc úti célja rengeteg turistát vesztett, az orosz utazásszervezők viszont melegen ajánlják Magyarországot, Finnországnak pedig az utazási tilalom betartatásával adódtak nehézségei.
(Forrás: Travel Daily News, képek: Unsplash, Getty Images)
utazás | turisták | Ororszország | oroszország
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!