Vajon bejön-e?
Az állami tulajdonú Korea International Travel Company által készített zavarba ejtő reklám a legújabb kísérlet arra, hogy valahogyan orosz turistákat vonzzanak Észak-Koreába.
Az elszigetelt ázsiai ország – amely viszonylag kevesek vágyai között szerepel –, még az év elején nyitotta meg kapuit az oroszok előtt. Februárban mintegy száz oroszországi turista érkezett Észak-Koreába egy négynapos síelésre a Masikryong síközpontba. A járvány óta ez volt az első alkalom, hogy megnyitották az ország határait. Vlagyimir Putyin orosz elnök júniusban maga is ellátogatott az országba, ami annak a jele volt, hogy Oroszország és Észak-Korea tovább erősíti az elmúlt években szorosabbá vált szövetségét.
Russians advertising North Korean beach in bikinis
byu/KJU_3002 innorthkorea
A nemrég publikált kisfilmben fiatal, vonzó, orosznak tűnő emberek téblábolnak egy tengerparton, minden bizonnyal Dél-Hamgyong tartományban, a Majeon strandon.
A reklámban fiatal oroszok röplabdáznak és a tengerben úsznak, míg mások jet ski-vel száguldoznak a hullámokon, egy nő pedig valamiért árnyékbokszol.
A hangminőség borzalmas, a legtöbb hangot elnyomja a statikus zaj, a hullámverés és a sirályok kombinációja. Aztán egy ponton egy pár beszélget, de mikrofon és felirat híján nehéz kivenni, mit is mondanak valójában. Az EuroNews oroszul beszélő újságírójának sikerült valamit megértenie belőle, elhangzik például, hogy „nagyon szép tenger, sok...” és „nagyon tiszta strand, gyönyörű tenger.”
Ez még csak nem is a legfurcsább dolog benne. Végig bikinis nők szerepelnek a felvételen – annak ellenére, hogy elvileg ez a fajta fürdőruházat tiltottnak számít a totalitárius országban. Szakértők szerint azonban Észak-Korea szemet hunyhat a bikinis külföldiek felett, és jóval engedékenyebbek lesz velük szemben, mint a saját, köztudottan elnyomott állampolgáraival. A titokzatos ország GDP-je a jelentések szerint évről évre csökken, és szüksége lehet a turizmusból érkező bevételekre. Még olyan hírek is keringenek, hogy a közeljövőben Kína felé is nyitni kívánnak az idegenforgalom tekintetében.
Ez a reklám viszont egyértelműen a potenciális oroszországi turistáknak szól – de az nem világos, hogy tényleg vonz-e majd látogatókat.
(Forrás: EuroNews, fotók: Getty Images)
kampány | turizmus | észak-korea | oroszország | orosz
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Jön az a különleges fesztivál, amelyen minden ízében megélheted a Márton-napi hagyományokat
Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!