Egyesek szerint a dizájn megdicsőülése, mások számára viszont rusnya behemót – erősen megosztóra sikeredett a Jaguar Type 00 tanulmányautója, ami most már közlekedett is.
A válságokon átbukdácsoló Jaguar tavaly év végén, a Miami Art Week-en rukkolt elő a sokat mondó nevű koncepcióautóval, a Type 00-val, amivel szimbolikusan is a nulláról indulna, vagyis újratervezne mindent. Alapvetően egy minimalista stílusú elektromos luxusautóról van szó, ami radikálisan szakít a márka hagyományaival, meg egyébként is radikális.
Nincs tükör, nincs kilincs, új a logó, a tökéletesre gyalult utastér tetején panoráma üvegtető ül. Ami pedig eddig csak koncepció volt, a párizsi divathéten a maga valóságában is megjelent:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az eredeti koncepcióhoz képest még letisztultabb Jaguar született, például eltűnt a bordázott maszk, és az első lámpák vonalai is egyszerűsödtek. Más változás is van: a Miamiban látott „London kék” és „Miami pink” színek után most egy harmadik, „French Ultramarine” változatban jelent meg a kocsi.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Összességében mozgásban erősebbnek tűnik ez a koncepció, de a brand tradicionális értékeit keresőknek jó eséllyel továbbra sem jön be.
„A Type 00 tisztán kifejezi a Jaguar új kreatív filozófiáját – magyarázta Gerry McGovern kreatív vezető a tavalyi bemutatón. – Összetéveszthetetlen a jelenléte, ami a bátor, kötetlen kreatív gondolkodásból és a rendíthetetlen elszántságból született.
Fantáziadús, minden ponton merész és művészi, egyedülálló és félelmet nem ismerő.”
A Jaguar hangsúlyozta, hogy a Type 00 nem szériagyártott jármű, de a mintájára készült négyajtós szedánt még az idén bemutatják, árulta el Rawdon Glover ügyvezető igazgató.
(Forrás: Dezeen, nyitókép: Jaguar)
tanulmányautó | koncepcióautó | jaguar type 00 | párizs | dizájn | jaugar
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!