Ez az éjszakai vonatút törheti le az Air France szárnyait

Az utasok alacsony száma miatt korábban felfüggesztett Párizs-Nizza éjszakai vonatjáratot május közepén ismét elindították. A francia kormány ugyanis így kívánja népszerűsíteni a repülésnél jóval fenntarthatóbb és környezetbarátabb utazási alternatívát.

A vonat 20:52-kor indul a párizsi Austerlitz állomásról és 09:11-kor érkezik Nizza tengerparti városába. Jean Castex miniszterelnök az első tizenkét órás utat maga is meg fogja tenni, így is felhívva a figyelmet az újrainduló lehetőségről.

A járatot a jövedelmezőség hiánya miatt szüntették meg 2017 decemberében, de a kormány helyreállítási tervének részeként 5,3 milliárd eurót különített el a vasúti szektor számára, beleértve az éjszakai vonatokat is, melyekre százmillió eurót szántak.

Szintén célul tűzték ki azt is, hogy az Air France csökkentse a belföldi járatok számát azon utak esetében, amelyeket kevesebb, mint két és fél óra alatt lehet megtenni vonattal. Ez is feltétele volt a légiközlekedés hétmilliárd eurós támogatási csomagjának.

Jelenleg csak két éjszakai vonatjárat közlekedik Franciaországban, de 2030-ig ennek számát tízre emelnék. Ennek első lépéseként Párizs és Tarbes között is járatokat indítanak majd az év végén.

A reneszánszukat élhetik a pandémia miatt a vonatos utazások, amelyek nemcsak fenntartható megoldást kínálnak a repüléssel szemben, de a hálókocsiknak köszönhetően a társadalmi távolságtartás is könnyedén megvalósítható. Ráadásul a többnapos utazások során Európa legszebb vidékein haladhatunk keresztül, és olyan páratlan panorámákban gyönyörködhetünk, amelyet a levegőből esélyünk sem lenne látni.

(Fotók: Getty Images)

vonat | éjszakai | utazás | franciaország | Nizza | párizs

FOLYTASD EZZEL

Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója

A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Tényleg ez a világ legjobb luxusterepjárója? Most kiderül!
Hirdetés