Egy friss felmérés szerint egyértelmű szerepe van a két népszerű sorozatnak, az Emily Párizsban-nak és a Lupen-nek abban, hogy megemelkedtek az idegenforgalmi árak a francia fővárosban.
A francia Nemzeti Mozi- és Animációs Központ felmérésében összesen ötszáz külföldi turista vett részt. Nyolcvan százalékuk úgy nyilatkozott, hogy érdeklődésüket az ország iránt az ott forgatott tévéműsorok vagy filmek keltették fel.
A válaszadók többsége amerikai, kínai, brit, spanyol, német és belga nemzetiségű volt, akik terveik szerint legalább egy hetet töltöttek el Franciaországban. Ötven százalékuk számára a Lupin, az izgalmas rejtélyes tévéműsor volt a fő ok, hogy a francia fővárosba látogassanak. A válaszadók negyvennégy százalékát az Emily Párizsban című sorozat mozgatta meg.
A Lupin rajongóinak körülbelül ötvenhat százaléka férfi volt, míg nem meglepő módon az Emily Párizsban fanatikusainak hatvan egy százalékát nők,
ötvenkilenc százalékát pedig a tizennyolc és harmincnégy év közötti fiatal hölgyek alkották.
A népszerű tévéműsorok nemcsak a turizmust lendítették fel Franciaországban, hanem jelentős hatást gyakoroltak más úti célokra felkeresésére is. Szicíliában például a Fehér lótusz második évada miatt özönlöttek az utazók, Izlandon pedig azt tervezik, hogy Trónok harca tematikus körutakat indítanak.
(Forrás: Schengenvisainfo, fotók: Getty)
Emily Párizsban | párizs | turizmus | netflix | franciaország
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!