A Parmigiano Reggiano gyártói apró nyomkövetőket ágyaznak be a sajtok héjába, hogy felvegyék a harcot a csalás elleni küzdelemben.
A parmezánt érintő sajtcsalás – bár elsőre furcsának tűnhet–, az igazi Parmmigiano Reggianót gyártók számára komoly probléma. A parmezán ugyanis számos más európai vagy magyar termékhez hasonlóan védett eredetmegjelöléssel rendelkezik.
A Parmigiano Reggiano Consortium, vagyis a sajtféle hivatalos kereskedelmi csoportjának becslései szerint azonban
a csalások mértéke majdnem akkora, mint a termékeladások száma.
Az autentikus Parmigiano Reggianóból származó eladások mértéke körülbelül 2,44 milliárd dollárra tehető, míg az álparmezánok piaca 2,08 milliárd dollár.
Most azonban a Parmigiano Reggiano új csúcstechnológiás megoldással veszi fel a harcot a hamisított sajtok ellen. A konzorcium összefogott a Kaasmerk Matec-kel és a p-Chippel, hogy apró, digitális nyomkövetőket helyezzenek a Parmigiano Reggianók héjába.
Az elmúlt két évtizedben egyedi alfanumerikus követőkóddal rendelkeztek a sajtok, ezt emelik még innovatívabb szintre.
A fejlesztésnek köszönhetően a konzorcium jobban tudja majd ellenőrizni saját készletét, megvédheti és megkülönböztetheti termékeit, emellett hatékonyabban tudják majd kezelni a termékvisszahívásokat vagy más gyártói problémákat is.
A konzorcium tájékoztatása szerint az új nyomkövetők tesztelésének utolsó fázisa 2022 második negyedévében kezdődik, ekkor mintegy százezer Parmigiano Reggiano sajtkorongba fogják telepíteni a technológiát. Ezt követően döntenek majd arról, hogy a sajtgyártás állandó részévé válik-e a megoldás.
(Forrás: Food&Wine, fotók: Getty Images)
mikrochip | sajtcsalás | parmeggiano | chip | parmezánRitmus, ha elkap – Ezeken a kihagyhatatlan Bartók Tavasz-programokon el fog
Itt az első magyar luxustorta: bemutatkozott a szarvasgombával készülő La Truff’

Mi a közös Rio de Janeiróban, egy alig ismert horvát luxus menedékben, és egy hotellé alakított New York-i reptéri terminálban? Mindet bemutatjuk a Roadster legfrissebb számában! Ezeken kívül találkozunk a világ egyik legnevesebb dizájnerével, Jaime Hayonnal, bemutatunk hat remek hazai kabinházat és kiderítjük, hol lehet jó vermutot inni Magyarországon. Ezzel még nincs vége, ugyanis elmentünk Provence-ba és kipróbáltuk az új 7-es BMW-t, Svédországban pedog a Toyota RAV4-et. Egy asztalhoz ültettük Péterfy Bori rocksztárt, Gerendai Károly kultmogult, Szabó Simon színészt, Molnár S. Szonja kurátort és Tombor Zoltán fotográfust, és kifaggattuk őket Budapesthez fűződő érzelmeikről. Elmeséljük milyen Marokkó egyik feltörekvő szörfmekkája, Taghazout, és benézünk a főváros új dizájnhoteljébe, a Verno House-ba is. Megszólaltatjuk még Kertész Attila képzőművészt, Sivák Zsófit, a Heves-megyei kocsmák Robert Capáját, és még Puzsér Róbert is tollat ragadott a kedvünkért. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!