Bhután mesebeli szépségű, hegyek ölelte kis ország, amelynek repülőtere, a Paro Nemzetközi Repülőtér nemcsak a világ egyik leglátványosabb, de egyben legtechnikásabb megközelítést igénylő reptere is.
A Paróba érkező járatok pilótáinak nem csupán légi jártasságukról, de páratlan precizitásukról is tanúbizonyságot kell tenniük. Világszerte mindössze ötven pilóta rendelkezik a szükséges engedéllyel, hogy ezen a reptéren
kézi irányítással, radar nélkül, két hatalmas hegy között manőverezve földet érjen.
„Paro kihívást jelent, de nem veszélyes” – mondja Chimi Dorji kapitány, a bhutáni nemzeti légitársaság, a Druk Air egyik vezető oktatópilótája.
A leszállás kizárólag vizuális alapon történik,
a pilóta csak az utolsó pillanatokban látja meg a leszállópályát, amelyet a környező hegyek árnyékolnak.
Egyetlen hiba is végzetes lehet, ezért a pilótáknak részletes helyismereti képzésen kell átesniük, mielőtt Paróban repülhetnek.
A repülőtér körülbelül 2250 méter magasan fekszik. Ott már ritkább a levegő, ezért a repülőgépek gyorsabban haladnak, ami még egy fokkal megnehezíti a manőverezést. A járatok kizárólag délelőtt közlekedhetnek, mert délután a hegyek közötti turbulens szelek kiszámíthatatlanná teszik a repülést.
Éjszakai forgalom egyáltalán nincs.
Bhután azonban szintet akar lépni a légi közlekedés terén. A déli Gelephu városában új repülőtér épül, ahol hosszabb kifutópályák és sík terep várja majd a nagyobb gépeket is. Az ország célja, hogy idővel közvetlen járatokat indítson Észak-Amerikába, Európába és a Közel-Keletre.
(Forrás: CNN, fotók: Getty Images)
reptér | legveszélyesebb | repülőtér | bhután | Paro
Csak kevesen tudják ezt a titkot a világ egyik legaktívabb vulkánjáról
Kilenc festői városka, ahol az utcák helyén víz csordogál

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!