Július 26-án este új hidat avatnak Horvátországban, amely még inkább bekapcsolja Dubrovnikot az ország vérkeringésébe.
A 2,4 kilométer hosszú Pelješac-híd Komarnától indul és a Pelješac-félszigetre vezet, a segítségével pedig elkerülhető a boszniai határátkelés, amely eddig jellemezte a Dél-Horvátországba tartó autós utakat. A tengerparti úton közlekedőknek egészen eddig ugyanis egy kis kiruccanást kellett tenniük Bosznia-Hercegovinába, hogy körülbelül kilenc kilométerrel odébb érkezzenek vissza az Európai Unió (EU) területére.
Az itteni közlekedés megkönnyítésére korábban több elképzelés is született, felmerült például a kompjárat, a tenger alatti alagút és egy Bosznia-Hercegovinán átvezető zárt autópálya-folyosó ötlete is.
Végül a versenyből a híd került ki győztesen, amelyet a szlovén Marjan Pipenbaher tervezett és a kínai China Road and Bridge Corporation épített. A munkálatok 2018-ban kezdődtek, miután az EU beleegyezett, hogy a költségek 85 százalékát fedezi, Horvátország pedig a fennmaradó 15 százalékot állja a 438 millió dolláros projektből.
Nem mindenki örül azonban maradéktalanul az új hídnak: a neumi vendéglátósok például amiatt aggódnak, hogy a vállalkozásaikat veszélyezteti a Neumon átvezető út forgalmának csökkenése. Mint mondják, a határon történő, hosszabb várakozás után sokan álltak meg itt, egy kis felfrissülésre, egy italra, ebédre vagy vacsorára, már csak a baráti árak miatt is.
Idén nyáron megértettük, miért is imádják annyira a magyarok a horvát Toszkánát, de azt is megtudtuk, hogy ha az ember Horvátországba készül, akkor jó, ha körültekintően csomagol ruhákat.
(Forrás: PécsMa, Total Croatia News, képek: Getty Images)
Peljesac | Pelješac-híd | Horvátország | autó | Dubrovnik
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!